اختصاصی العالم| مادر مجری "عملیات شعفاط" در حبس خانگی به‌سر می‌برد

دوشنبه 2 آبان 1401 - 11:44

مادر شهید “عدی التمیمی”، مجری عملیات شعفاط، در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه العالم اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر مانع از حضور او در مراسم عزای پسرش در اردوگاه شعفاط شدند.

العالم- فلسطین

شبکه العالم گفت‌وگویی ویژه با خانم وفا التمیمی مادر شهید عدی التمیمی ترتیب داده و با او درباره بازداشت خانگی‌اش و جزئیاتی از زندگی شهید عدی صحبت کرده است.

مادر شهید عدی التمیمی گفته است: از خداوند متعال برای همه مادران صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم و به همه مادران اسرا و شهدا و فرزندم عدی سلام و درود می‌فرستم.

وی افزود از زمانی که شهید عدی عملیات شعفاط را انجام داد، به منزلش در اردوگاه شعافات نمی‌رود.

خانم وفاء التمیمی توضیح داد که پس از عملیات شعاف دو بار دستگیر شد و اکنون در خانه پدری خود به سر می‌برد و در آنجا به حبس خانگی محکوم شده است.

مادر شهید عدی التمیمی با اشاره به اینکه نیروهای اشغالگر اسرائیل از حضور وی در مراسم تشییع در اردوگاه شعفاط ممانعت کردند، تصریح کرد: نیروهای اشغالگر هر از چند گاهی به خانه پدرش می‌آیند تا مطمئن شوند که او آنجا را ترک نکرده است.

این مادر شهید در مورد عدی التمیمی نیز گفت که شهید عدی را همه دوست داشتند و او نیز مانند سایر جوانان زندگی عادی خود را می‌کرد.

متن مصاحبه به‌این شرح است:

مادر شهید عدی التمیمی: پدر و مادر از من خواستند که پیش‌ آنها بمانم. البته، همه بستگان این پیشنهاد محبت‌آمیز را به من دادند؛ ولی من ترجیح دادم به منزل پدرم بیایم. آنها شبانه برای بازداشت من آمدند- طی روز هم آمده بودند ولی من در مرکز بهداشتی بودم-. از روز عملیات شعفاط، به خانه‌ام نرفته‌ام. با خانواده‌ام بودم که من و شوهرم را بازداشت کردند. پسرم، قاسم، نیز بازداشت شد ولی پسر کوچکم، نه. زمانی‌که آزاد شدم آنها مانع از رفتن من به شهرک عنبتا شدند و بایستی دوباره به خانه پدرم برمی‌گشتم.

العالم- قبل از صدور حکم به حبس خانگی یا تبعید از محل زندگی‌شان، شما در واقع در خانه پدرتان بودید؟

مادر شهید عدی التمیمی: اولین باری که مرا بازداشت کردند بعد از آزادی‌ام، به درخواست پدر و مادرم، به خانه آنها رفتم ولی در دومین بار، به حبس خانگی محکوم شدم.

العالم- آیا در مراسم عزا حضور داشتید؟

مادر شهید عدی التمیمی: خیر، شرکت نکردم، روز دوم مادرم و همسرم از وکیل خواستند که در مراسم تشییع جناره‌ای که در شهرک محل زندگی‌ام برگزار شد، حاضر شوم ولی آنها قبول نکردند تا اینکه آمدند تا مطمئن شوند که من هنوز در خانه پدرم هستم.

العالم: درباره عدی، زندگی و دوران جوانی‌اش بگویید و اینکه آیا او بیشتر در شهر عنبتا زندگی می کرد یا در قدس اشغالی؟

مادر شهید عدی التمیمی: عدی نیز مانند سایر جوانان کارهای روزمره خود را انجام می‌داد و الحمدلله زندگی‌اش عادی بود. شهید عدی را همه دوست داشتند و او نیز مانند سایر جوانان زندگی عادی خود را می‌کرد.

العالم: آیا او تحت تاثیر حوادث و تحولات در قدس اشغالی بود؟

مادر شهید عدی التمیمی: بله، همه این حوادث را در حافظه خود ذخیره کرده بود و هیچ‌وقت علنی نمی‌کرد تا من ناراحت نشوم.

العالم:‌ آیا عدی برادر دیگری دارد که همچنان در بازداشت باشد؟

مادر شهید عدی التمیمی: برادرش، قاسم از زمانی‌که خودش را معرفی کرده، همچنان در بازداشت به‌سر می‌برد و ما هیچ اطلاعی از او نداریم و از ملاقات با وی محروم شده‌ایم. دادگاه او قرار بود در روز شهادت عدی برگزار شود ولی برای روز بعد موکول شد. من الان نگران قاسم هستم و ناراحت شهادت عدی نیستم.

العالم: عکس‌های شهید عدی در تمام خیابان‌های قدس و الاقصی چسبانده شده است؟

مادر شهید عدی التمیمی: من تا الان چیزی ندیده‌ام. من فقط از طریق گوشی همراه از برخی موارد مطلع می‌شوم.

العالم: آیا شاهد برگزاری تظاهراتی در کرانه باختری و یا غزه هستی؟

مادر شهید عدی التمیمی: در تلویزیون و در گوشی همراه این راهپیمایی‌ها را دیدم ولی به خاطر مریضی‌ام، نتوانستم تمام صحنه‌ها را مشاهده کنم.

العالم: به مادران شهید و تمام کسانی که عدی را ستایش می‌کند، چه حرفی داری؟

مادر شهید عدی التمیمی: برای همه مادران از خداوند آرزوی صبر می کنم، به همه مادارن اسیران و شهیدان و بر پسرم عدی درود می فرستم.

پربیننده ترین خبرها