معاون نبیه بری: در سفر به دمشق مبانی مذاکره برای ترسیم مرزها تعیین می شود

معاون نبیه بری: در سفر به دمشق مبانی مذاکره برای ترسیم مرزها تعیین می شود
دوشنبه 2 آبان 1401 - 13:27

نایب رئیس پارلمان لبنان گفت: در اولین سفر به سوریه، مبانی مذاکرات در مورد ترسیم مرز دریایی با این کشور و راه حلهای عادلانه برای لبنان مورد مذاکره قرار می گیرد.

العالم ـ لبنان

الیاس بوصعب نایب رئیس پارلمان لبنان، در سخنانی درباره آخرین تحولات مربوط به توافق ترسیم مرز آبی بین لبنان و فلسطین اشغالی تصریح کرد: "میشل عون" رئیس جمهوری لبنان، به زودی نامه ای دال بر موافقت لبنان با مفاد مربوط به مرزهای آبی جنوبی از آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی در این پرونده دریافت خواهد کرد.

بوصعب در گفت‌وگو با شبکه "ال‌بی‌سی" لبنان با اشاره به اینکه "در اولین سفر هیات لبنانی به سوریه مبانی مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهای دریایی با دمشق تعیین می شود"، افزود: ما درپی دست یافتن به راه‌حل‌های عادلانه‌ای برای لبنان هستیم که کار ساده ای نیست، زیرا راه‌های مختلفی برای اتخاذ خطوط (مرزی دریایی) بین دو طرف وجود دارد.

وی تأکید کرد: رئیس‌جمهور لبنان برای بررسی پرونده مرزهای آبی با سوریه منتظر پایان دوره ریاست‌جمهوری خود نماند اما ما نمی‌توانیم پیش از بستن پرونده دشوارتر ترسیم مرزهای آبی با اسرائیل، به پرونده مذاکرات با سوریه بپردازیم.

بوصعب تصریح کرد: وقتی مشکل مرزهای دریایی را حل کردیم، طرف قبرسی هم موظف به اصلاح مسیر درخصوص مرزهای دریایی بین دوطرف (لبنان و قبرس) خواهد بود.

"بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در گفت وگوی تلفنی اخیر خود با "میشل عون" همتای لبنانی اش درباره بحث و گفت وگو درخصوص تعیین مرزهای آبی اعلام آمادگی کرد.

پربیننده ترین خبرها