تازه ترین هشدار انصارالله یمن به متجاوزان سعودی/ تنش را تشدید کنید؛ پاسخ متقابل زمینی، دریایی و هوایی می دهیم

تازه ترین هشدار انصارالله یمن به متجاوزان سعودی/ تنش را تشدید کنید؛ پاسخ متقابل زمینی، دریایی و هوایی می دهیم
دوشنبه 2 آبان 1401 - 13:37

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن به متجاوزان سعودی و هم پیمانان مزدور آنها هشدار داد که اگر پس از حمله هشدار آمیز پهپادی اخیر ارتش یمن بندر نفتی "الضبه" در استان حضرموت در جنوب این کشور تنش ها را تشدید کنند، با پاسخ متقابل زمینی، دریایی و هوایی روبرو خواهند شد.

العالم ـ یمن

محمد البخیتی در گفت و گوی تلفنی با خبرگزاری اسپوتنیک خاطرنشان کرد: آتش بس که از آن سخن می گویند، جلوی غارت و دزدی منابع یمن را نگرفته و این منابع همچنان در حیطه کنترل و در دست کشورهای متجاوز و محاصره کننده ملت ماست. محاصره صنعا و تجاوزگریها همچنان ادامه دارد. شروط آتش بس با شروط صلح متفاوت است.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد: شروط آتش بس کوتاه مدت نیز با شروط آتش بس طولانی مدت تفاوت است. آتش بس قبلی منجر به باز شدن فرودگاه صنعا برای پروازهای محدود و همچنین ورود برخی کشتی های نفتی به بندر الحدیده شد. برای آتش بس جدید، باید تعداد پروازها از فرودگاه صنعا به مقصدهای متعدد افزایش یابد.

البخیتی گفت: همچنین خواهان گشایش کامل بندر الحدیده برای تردد دریایی هستیم زیرا هیچ توجیهی برای ممانعت از ناوبری در بندر و نظیر آن وجود ندارد؛ بعلاوه باید بتوانیم حقوق کارکنان ادارات را از محل درآمدهای نفت وگاز بپردازیم که درحال حاضر به بانکهای عربستان سرازیر می شود تا صرف تجاوز به کشورمان شود.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن خاطرنشان کرد: حمله پهپادی به بندر نفتی الضبه در حضرموت با هدف جلوگیری از غارت منابع نفت و گاز یمن از سوی کشورهای متجاوز صورت گرفت و در صورت تشدید تنش از سوی کشورهای متجاوز، با پاسخ ما از زمین ، دریا و اهوا مواجه خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها