وزیر خارجه عراق: اروپایی ها حاضر به بازگرداندن داعشی های خود نیستند

وزیر خارجه عراق: اروپایی ها حاضر به بازگرداندن داعشی های خود نیستند
دوشنبه 2 آبان 1401 - 22:18

وزیر خارجه عراق گفت: کشورهای اروپایی برای بازگرداندن داعشی ها خود جدی نیستند.

العالم ـ عراق

بنابر گزارش پایگاه المعلومه، فواد حسین روز دوشنبه در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز افزود: حدود ۷۰ هزار خانواده از تروریست های داعش در سوریه هستند که خطری برای عراق به شمار می روند.

وی اضافه کرد: بار دیگر نسبت به خطر ایدئولوژیک داعش هشدار می دهم و این اندیشه در بخشی از جامعه عراق و سوریه وجود دارد و در صورتی این تروریست ها فعالیت خود را از سربگیرند، بسیار خطرناک خواهند بود.

حسین گفت: شهروندان ۵۱ تا ۵۲ کشور در اردوگاه الهول هستند، این ها نه سوری و نه عراقی هستند بلکه بخشی از شبکه ای بین المللی اند.

وی تصریح کرد: این اردوگاه به یک پادگان برای آموزش براساس اندیشه داعش تبدیل می شود و حتی کودکانی که ۱۰ سال داشتند اکنون به سن ۱۶ یا ۱۷ سالگی رسیده اند و براساس ایدئولوژی داعش آموزش دیده اند و این بسیار خطرناک است.

وزیرخارجه عراق افزود: این یک موضوع مخصوص عراق نیست بلکه این تروریست ها از کشورهای مختلفی از جمله کشورهای اروپایی آمده اند ولی این کشورها برای بازگرداندن داعشی های خود که خطری برای جامعه عراق و سوریه به شمار می روند، همکاری نمی کنند.

حسین درباره تفاوت روابط عراق و آمریکا در دولت های بایدن و ترامپ گفت: قطعا اختلافاتی نه تنها در روابط آمریکا با عراق بلکه با همه کشورها وجود دارد و در دوران ترامپ تنش میان تهران و واشنگتن بر روابط با عراق تاثیر می گذاشت به همین خاطر امیدوار بودیم که مذاکرات وین به توافقی میان ایران و آمریکا منجر شود.

وی در خصوص تنش های سیاسی موجود در عراق نیز بیان کرد: این ها تنش های داخلی است و امیدواریم با گفت و گو میان طرف های سیاسی حل و فصل شود زیرا بدون گفت و گو نمی توانیم به هیچ هدفی دست یابیم و این تنها راه رسیدن به راهکارهای سیاسی است.

حسین تصریح کرد: با ایران روابط خوبی داریم همانطور که با کویت، اردن، ترکیه و کشورهای عربی خلیج فارس هم روابط خوبی داریم و در روابط با ایران مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی و اقتصادی وجود دارد. ایرانی ها همسایه ما هستند و با ایران به عنوان یک کشور دوست تعامل داریم.

پربیننده ترین خبرها