اتمام حجت انصارالله؛ هر کشتی که به بندرهای یمن نزدیک شود، منهدم خواهد شد

اتمام حجت انصارالله؛ هر کشتی که به بندرهای یمن نزدیک شود، منهدم خواهد شد
دوشنبه 2 آبان 1401 - 22:41

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد ائتلاف سعودی حتی تصور نمی‌کرد هشدارهای یمن درباره جلوگیری از غارت منابع این کشور عملی شود، ولی از امروز به بعد، نزدیک شدن به بندرهای یمن ممنوع است.

العالم - یمن

صنعاء زمانی که سخنی بگوید، در واقعیت آن را عملی می‌کند؛ البته پس از اتمام حجت. دولت نجات ملی یمن بارها به کشورهای جهان هشدار داد که غارت منابع این کشور را متوقف کنند، در غیر این صورت، در قبال این مسئله دست‌بسته نخواهد ماند.

پایگاه خبری انصارالله با مقدمه فوق و با انتشار گزارشی به حمله اخیر نیروهای یمنی به بندر «الضبه» در حضرموت پرداخت و نوشت، ارتش یمن حملات هشدارآمیز خود را انجام داد که در واقع به منزله عملی کردن هشدارهای خود برای توقف غارت منابع ملی این کشور به ویژه نفت و گاز است؛ زیرا این منابع، حق ملت یمن است که پرداخت حقوق از محل درآمدهای این منابع، میسر است.

به گزارش انصارالله، میزان نفت خامی که از سال ۲۰۱۸ تا جولای ۲۰۲۲ غارت شده، به حدود ۱۳۰ میلیون و ۴۱ هزار و ۵۰۰ بشکه می‌رسد که درآمد ناشی از آن بالغ بر ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون و ۶۳۹ هزار دلار است. این مبلغ به بانکهای کشورهای ائتلاف سعودی-اماراتی واریز شده است. این مبلغ، برای پرداخت حقوق کارکنان یمن به مدت پنج سال کافی بود.

ریاض انتظار عملی شدن تهدیدهای یمن را نداشت

این پایگاه با اشاره به اینکه بخش اعظمی از نفت غارت شده از یمن از طریق بندر الضبه صورت می‌گرفته است، گزارش داد، ائتلاف سعودی گمان می‌کرد که تهدیدهای سید عبدالملک الحوثی رهبر انقلاب یمن، مصرف رسانه‌ای دارد و خواهند توانست به غارت منابع این کشور ادامه دهند. لذا انتظار نداشتند این هشدارها عملی شود.

به گزارش انصارالله، همه می‌دانند که رهبر یمن اگر سخنی بگوید، آن را عملی می‌کند و پس از آن، هشدار خود را عملی کرد. یک ماه، برای اتمام حجت با کسانی که خواستار صلح بودند، زمان کافی بود. در حال حاضر نیز، مزدوران سعودی و امارات در نابسامانی به سر می‌برند. آنان فقط سعی دارند در مسئله حمله به الضبه بزرگنمایی کنند، ولی به علت این حمله اشاره نمی‌کنند؛ زیرا این مسئله ثابت می‌کند که آنان در حال تاراج منابع یمن هستند.

بنا بر این گزارش، حمله به بندر الضبه باعث شد که ساکنان مناطق جنوبی یمن امید خود را به سران یمن از دست ندهند تا بتوانند از دست مزدوران وابسته به ریاض و ابوظبی نجات پیدا کنند. شهروندان یمن به این ایمان رسیده‌اند که این مزدوران، صرفا ابزای برای اجرای اهداف ائتلاف و غارت منابع یمن هستند.

هر دستی که برای غارت منابع یمن دراز شود، قطع خواهد شد

پایگاه انصارالله گزارش داد، این حمله، بسیار دقیق بود و اگر اشغالگران این بار درس نگیرند، نیروهای مسلح یمن، هر کس را که بخواهد منابع این کشور را غارت کند، ادب خواهد کرد. لذا از امروز به بعد، نزدیک شدن به بندرهای یمنی ممنوع است و هر نفتکشی که هشدارهای صنعاء را نادیده بگیرد، منهدم خواهد شد. لذا هر دستی که برای غارت این منابع دراز شود، قطع خواهد شد.

در پایان این گزارش آمده است، در این عملیات، صنعاء حرف آخر را به همه جهان زد و گفت که تمام بندرها، جزایر و فرودگاههای یمن، با عزم و اراده یمنیهای وفادار و شریف، متحد و امن خواهند ماند تا صنعاء با سیاستها و تصمیمات خود ثابت کند که از تمام یمن و منابع آن محافظت و دفاع می کند و خواستار حقوق همه مردم این کشور است.

این در حالی است که بعد از ظهر جمعه گذشته دو انفجار در بندر الضبه رخ داد که تحت اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد. این انفجارها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت.

این انفجارها ناشی از حملات پهپادی بود. یک نفتکش غول پیکربرای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجارها رخ داد. این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم ساعاتی بعد با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این انفجارها به خاطر حملات نیروهای یمن بوده است.وی تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن «حمله هشدارآمیز ساده‌ای» انجام دادند تا مانع از آن شوند که یک نفتکش بتواند نفت خام یمن را از طریق بندرگاه الضبه به یغما ببرد.

استان حضرموت، بزرگترین تولیدکننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بارها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها