نبیه بری: جلسات انتخاب رئیس‌جمهور به نمایش شکست‌خورده تبدیل شده است

نبیه بری: جلسات انتخاب رئیس‌جمهور به نمایش شکست‌خورده تبدیل شده است
سه شنبه 3 آبان 1401 - 11:41

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به استمرار ناکامی‌ها در این کشور در مورد پرونده ریاست جمهوری تاکید کرد: جلسات انتخاب رئیس جمهور به یک نمایش شکست‌خورده تبدیل شده و بی‌فایده است و تلاش خواهم کرد گفتگویی میان گروه‌های سیاسی را جایگزین آن کنم.

العالم - لبنان

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در گفتگو با الشرق الاوسط اظهار کرد: جلسات انتخاب رئیس جمهور به یک نمایش شکست‌خورده تبدیل شده و به همین دلیل تلاش خواهم کرد گفتگو میان گروه‌های سیاسی را جایگزین آن کنم.

بری گفت: نمایندگانی از جانب خودم به گروه‌های سیاسی فرستادم تا نظر آنها را به انجام گفتگویی ملی برای رسیدن به انتخابات ریاست جمهوری جلب کند و این انتخابات به لبنانی‌ها نسبت به خروج از بحران‌های خطرناک این کشور امید بخشد.

رئیس پارلمان لبنان افزود: در صورت نبود اجماع نظر و توازن قوا در پارلمان، درخواست برای برگزاری جلسه انتخاب (رئیس جمهور) بی‌فایده است و به این ترتیب گفتگو جایگزین جلسات خواهد شد اما اگر امکانی برای توافق وجود داشته باشد، همین امروز برای جلسه پارلمان درخواست خواهم داد.

نبیه بری در ادامه از تایید بروز خلأ در پست ریاست جمهوری پیش از به بن‌بست رسیدن تمامی راه‌ها خودداری و تاکید کرد: قبل از پایان دوره ریاست جمهوری فعلی برای هیچ گفتگویی فراخوان نخواهم داد.

همچنین این مسؤول لبنانی در گفتگوی دیگری با روزنامه الجمهوریة این کشور تاکید کرد: از روز گذشته برای جلب نظر گروه‌ها درباره ابتکارعمل، گفتگو با موضوع ریاست جمهوری را آغاز کردم و قصد دارم به زودی آن را کلید بزنم تا در آینده‌ای نزدیک به توافقی در این زمینه برسیم و کشور از خطر خلأ ریاست جمهوری که پیامدهای منفی دارد، دور شود.

او در ادامه گفت: با توجه به نتایجی که از گروه‌های مسؤول حاصل شد، کار لازم را در پیش خواهم گرفت، امیدوارم نتیجه آن مثبت باشد و خیلی زود برای گفتگو در دفتر دوم ریاست جمهوری در عین التینه فراخوان داده شود و در پایان توافقی میان گروه‌های سیاسی حاصل شده و رئیس جمهور انتخاب شود.

نبیه بری بار دیگر تاکید کرد: این توافق اساس و پایه است و این همان اتفاقی است که باید بیفتد، به ویژه که شرایط کشور همه را ملزم می‌کند هر کاری را که به کاهش مشکلات لبنانی‌ها کمک می‌کند، در پیش بگیرند، بدون این توافق ما در همان گرداب سرگردان خواهیم بود.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها