درخواست ماکرون از آمریکا درباره اوکراین

درخواست ماکرون از آمریکا درباره اوکراین
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 00:07

رئیس جمهور فرانسه از آمریکا خواست پای میز مذاکره بیاید تا راه حلی برای بحران اوکراین پیدا شود.

العالم - اروپا

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از آمریکا خواست تا به پای میز مذاکره آمده تا راه حلی برای اوضاع در اوکراین پیدا شود.

وی که این سخنان را در جمع روزنامه نگاران و پس از دیدار از واتیکان مطرح می‌کرد، گفت: «ما نیازمند آن هستیم که آمریکا به پای میز مذاکره بنشیند تا روند صلح در اوکراین به پیش برده شود».

ماکرون با اشاره به روابط پاپ فرانسیس و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت که این روابط می‌تواند بر بایدن تاثیر گذار باشد تا آمریکا در حل بحران در اوکراین مشارکت کند.

رئیس جمهور فرانسه از پاپ فرانسیس درخواست کرد تا با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و جو بایدن برای حل بحران در اوکراین تماس بگیرد.

پاپ فرانسیس روز دوشنبه میزبان ماکرون در واتیکان بود. بر اساس گزارش‌ها دیدار میان پاپ و ماکرون حدود 55 دقیقه به طول انجامید.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که ۳۰ قانونگذار موسوم به جریان «ترقی‌خواه» در حزب دموکرات آمریکا با امضای نامه‌ای از «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند فوراً وارد مذاکره با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه شود.

این نامه به بایدن بدون اطلاع بسیاری از نماینده‌های دموکرات کنگره تهیه شده بود. البته نامه قرار بوده روز ۱ آگوست منتشر شود و مشخص نیست چرا بعد از تأخیر طولانی دوشنبه هفته جاری منتشر شده.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها