مقام اوکراینی: روسیه در حال آماده شدن برای شدیدترین نبردها در شهر خرسون است

مقام اوکراینی: روسیه در حال آماده شدن برای شدیدترین نبردها در شهر خرسون است
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 09:08

شهر جنوبی و استراتژیک خرسون به جدیدترین نقطه عطف در درگیری‌ها میان اوکراین و روسیه بدل شده است.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، یک مقام ارشد اوکراینی گفت نیروهای روس در حال آماده‌سازی برای «سنگینترین نبردها» در منطقه استراتژیک جنوبی خرسون هستند و کرملین برای دفاع از بزرگترین شهر تحت کنترل خود در برابر ضد حمله اوکراین آماده می‌شود.

نیروهای روسیه در این منطقه در هفته‌های اخیر عقب‌نشینی کرده اند و خطر گرفتار شدن در ساحل غربی رودخانه دنیپرو، جایی که مرکز استان خرسون از روزهای آغازین عملیات نظامی در اوکراین هشت ماه پیش در دست روسیه بوده است، وجود دارد.

مقامات وفادار به روسیه در حال تخلیه ساکنان به کرانه شرقی رودخانه هستند، اما اولکسی آرستویچ، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، می گوید هیچ نشانه ای از آماده شدن نیروهای روسی برای ترک شهر وجود ندارد.

آرستویچ اواخر روز سه شنبه در یک ویدئوی آنلاین در این خصوص گفت: «در مورد خرسون، همه چیز روشن است. روس ها در حال افزایش هستند و گروه خود را در آنجا تقویت می کنند.»

او افزود: «این بدان معناست که هیچ کس آماده عقب نشینی نیست. برعکس، سنگین ترین نبردها برای خرسون اتفاق خواهد افتاد.»

از میان چهار استانی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد در ماه سپتامبر به روسیه ضمیمه شده است، خرسون از نظر استراتژیک مهم ترین استان محسوب می شود. این استان هم تنها مسیر زمینی به شبه جزیره کریمه را که روسیه در سال 2014 به خاک خود ضمیمه کرد در اختیار دارد، و هم دهانه دنیپرو، رودخانه وسیعی که اوکراین را به دو نیم می کند، را تحت کنترل دارد.

پربیننده ترین خبرها