معاون سفارت ایران در افغانستان با والی جدید بلخ دیدار کرد

معاون سفارت ایران در افغانستان با والی جدید بلخ دیدار کرد
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 09:17

سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در ادامه سفر خود به شمال افغانستان، به مزارشریف مرکز ولایت بلخ رفت و با «داوود مزمل» والی جدید حکومت سرپرست افغانستان برای ولایت بلخ دیدار و گفت‌وگو کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مرتضوی با اشاره به ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، علمی و فرهنگی بلخ اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران به مانند همه سال‌ها وماه‌های اخیر آماده کمک و سرمایه‌گذاری در این ولایت جهت توسعه‌زیرساختی و حمایتی است.

مرتضوی پس از دیدار با والی جدید ولایت بلخ، با حضور در مزار منتسب به حضرت علی (ع) شهر مزار شریف با متولیان جدید تعیین شده از سوی حکومت سرپرست افغانستان برای این زیارتگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

لازم به ذکر است که مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل، پیش از این در روزهای گذشته در سفر به شمال افغانستان به ولایت سرپل عزیمت کرده و پس از آن عازم مزار شریف شده است.

خبرگزاری جمهوری افغانستان نیز با انتشار خبر سفر حسن مرتضوی معاون سفیر ایران در کابل به مزار شریف ، به نقل از وی نوشت که هیچ تهدیدی از خاک ایران متوجه مردم افغانستان نخواهد بود.

مرتضوی خاطرنشان کرد که ایران از زمان به قدرت رسیدن حکومت کنونی افغانستان، در کنار مردم افغانستان بوده و هیچ تهدیدی از خاک آن کشور متوجه افغانستان نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران در حد توان به مردم افغانستان کمک می‌کند.

پربیننده ترین خبرها