حرکت کاروان‌های حامل پناهجویان سوری از لبنان به سوریه

حرکت کاروان‌های حامل پناهجویان سوری از لبنان به سوریه
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 09:59

در راستای اجرای طرح امنیت عمومی لبنان، برای بازگرداندن آوارگان سوری برای بازگشت داوطلبانه، بامداد امروز کاروان‌های جدید این آوارگان به سمت شهرک‌های محل سکونت‌شان در سوریه حرکت کرده‌اند.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، اولین کاروان آوارگان که بامداد امروز به حرکت افتاد، شامل حدود یکصد خانواده سوری است که تحت نظارت "هکتور حجاز" وزیر امور اجتماعی لبنان، افسران امنیت عمومی و ارتش لبنان و اداره اطلاعات عرسال عازم خاک سوریه شدند.

حجار در سخنانی با اشاره به اینکه این عملیات بدون هیچ مشکلی پیش می‌رود، آوارگان را به ثبت‌نام برای بازگشت داوطلبانه به روستاها و منازلشان فراخواند.

وی افزود: هفته آینده کاروان دیگری هست و فرایند بازگشت همه آوارگان ادامه خواهد یافت.

به گزارش رسانه‌های لبنانی، ۱۶۰۰ خانواده سوری در ۱۷ مرکز امنیتی لبنان که اخیرا در همه مناطق این کشور تاسیس شده به صورت داوطلبانه تمایل خود برای بازگشت به کشورشان را ابراز کرده‌اند. در حال حاضر طبق ارزیابی‌های انجام شده نام 2 هزار نفر از آوارگان سوری در لبنان که قرار است به کشورشان برگردند برای مقامات سوری ارسال شده است.

"فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد، همه مقامات مربوطه در سوریه با همه توان خود برای استقبال از آوارگان و بازگرداندن آنها به کشور تلاش می‌کنند تا این شهروندان سوری به مکان زندگی خود که از شر تروریست‌ها پاکسازی شده است برگردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها