بایدن و هرتزوگ درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند

بایدن و هرتزوگ درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کردند
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 22:04

رئیس رژیم صهیونیستی در قالب سفری دو روزه در واشینگتن حضور دارد.

العالم - امریکا - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم به نقل از رویترز، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه مذاکراتی را انجام دادند که به شدت بر ایران متمرکز بود و دو رهبر درباره برنامه هسته ای تهران و ادعای واشینگتن مبنی بر تامین تسلیحات روسیه از سوی ایران گفتگو کردند.
هرتزوگ در گفتگو با خبرنگاران در حالی که آنها در دفتر بیضی‌شکل کاخ سفید نشسته بودند، گفت او و بایدن در نشست COP27 سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی که ماه آینده در مصر برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.
او گفت: «جلسه ای که من و شما در آن شرکت خواهیم کرد، آقای رئیس جمهور، با رهبرانی از سراسر جهان، COP27 در شرم الشیخ در مصر است که چند هفته دیگر برگزار می‌شود.»
انتظار می رود بایدن ماه آینده در نشست سران گروه 20 در بالی اندونزی شرکت کند. سخنگوی کاخ سفید از اظهار نظر درباره برنامه سفر رئیس جمهور خودداری کرد.
بایدن پس از خروج دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا از توافق هسته ای در سال 2018، به دنبال مذاکره برای فعال کردن توافق هسته ای بود. هفته گذشته کاخ سفید مدعی شد فعلاً دیپلماسی را کنار گذاشته و افزود تهران هواپیماهای بدون سرنشین را به روسیه ارسال کرده است تا مسکو از آنها در منازعه اوکراین استفاده کند.
بایدن خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی و لبنان روز پنجشنبه یک توافق دریایی برای ایجاد مرز دائم امضا خواهند کرد.
هرتزوگ روز سه شنبه سفر دو روزه خود را به واشینگتن آغاز کرد. وی با نانسی پلوسی - رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، آنتونی بلینکن - وزیر امور خارجه، جیک سالیوان - مشاور امنیت ملی - و چندین مقام دیگر دیدار کرده است.

پربیننده ترین خبرها