سفر گانتز به ترکیه/ درخواست اشغالگران از آنکارا برای مقابله با حماس

سفر گانتز به ترکیه/ درخواست اشغالگران از آنکارا برای مقابله با حماس
پنج‌شنبه 5 آبان 1401 - 10:26

گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است امروز با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دیدار کند.

العالم - ترکیه

العربی الجدید گزارش داد: روابط ترکیه و رژیم صهیونیستی با ورود بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عصر دیروز به ترکیه در یک سفر رسمی کاری شاهد بهبود جدیدی است. این سفر در راستای تقویت هماهنگی امنیتی - نظامی و بهبود روابط بین آنکارا و رژیم صهونیستی صورت می گیرد.

گانتز قرار است امروز پنجشنبه با خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه دیدار کند. این اولین سفر رسمی یک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ترکیه پس از سفر ایهود اولمرت نخست وزیر سابق این رژیم به ترکیه در سال 2012 است.

سایت «یدیعوت آحارونوت» به نقل از یک منبع بلندپایه امنیتی نوشت که ترکیه در مورد تمام خواسته های رژیم صهیونیستی در مورد حماس نگرش مثبتی دارند، این رژیم از ترکیه می خواهد که زیرساخت های نظامی حماس در ترکیه را از بین ببرد.

در همین زمینه، یک منبع امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: «ما به ترک‌ها مفهوم «اسرائیل» را تفهیم کردیم و پیرامون چالش ها و موانع بین آنکارا و تل آویو صحبت کردیم؛ آنها نیز بالطبع با مطرح کردن موضع خود به ما پاسخ دادند. در مجموع من فکر می کنم در حال حاضر نگرش کلی آنها بسیار مثبت است.»

وی ادامه داد: باید به خاطر داشته باشیم که ترکیه با وجود تمام مسائل مربوط به خود، عضو ناتو است و ترک ها علاوه بر منافع خود، در مقابل رژیم صهیونیستی نیز، مسائل حساسی دارند.

بر اساس گزارش صبح امروز یدیعوت آحارونوت، سفر گانتز به ترکیه پس از سفر کاری توسط درور شالوم، رئیس بخش سیاسی و امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، برای اولین بار در ده سال گذشته انجام شد. این منبع افزود که با سفر شالوم، روابط امنیتی دو کشور از سر گرفته شد و توافق بر سر موضوعاتی که گانتز امروز با همتای ترک خود گفتگو خواهد کرد، حاصل شد.

یک منبع بلندپایه امنیتی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یدیعوت آحارونوت، سفر گانتز را یک «سفر تاریخی» توصیف کرد و اظهار داشت: «ما چندین ماه است که برای احتمال از سرگیری روابط امنیتی آماده ایم.» منبع مذکور اشاره کرد: «زمینه سازی برای امکان پذیر شدن این سفر، در سفر اخیر اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل به ترکیه شکل گرفت.»

این منبع افزود: «سفر به ترکیه و روابط امنیتی بخشی از چشم انداز راهبردی و استراتژیک برای ارتقای ثبات و امنیت موقعیت اسرائیل در خاورمیانه است و بر اساس دیدگاه ما در چارچوب آمادگی راهبردی برای مقابله با ایران است. »

این منبع امنیتی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «در سال‌های اخیر هیچ گسست کاملی در روابط با ترکیه صورت نگرفته است و همکاری امنیتی و اطلاعاتی بین دو طرف همچنان ادامه داشت»

این منبع گفت: روابط با ترکیه باعث افزایش حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و همکاری در زمینه های سیاسی، امنیتی، نظامی می شود و چه بسا در آینده به روابط صنعتی با برخی کشورها نیز منجر شود.

پربیننده ترین خبرها