شکست اشغالگران در برابر ایستادگی مردم فلسطین در کنار «مقاومت»

شکست اشغالگران در برابر ایستادگی مردم فلسطین در کنار «مقاومت»
پنج‌شنبه 5 آبان 1401 - 20:08

آنچه اکنون در کرانه باختری رخ می دهد، حاکی از فراگیر شدن اقدامات مستمر مقاومت تا غزه است؛ اتاق عملیات مشترک تاکید می کند که موضع همه گروه های فلسطینی یکی است و به ویژه پس از شهادت پنج تن از گروه «عرین الاسود»، در حال آماده شدن برای مرحله بعدی مقاومت هستند.

العالم - فلسطین اشغالی

محققان در امور خاورمیانه معتقدند که تصویر آنچه هم اکنون در کرانه باختری رخ می دهد واضح تر شده است؛ دو سال پیش صحنه مه آلود بود و معلوم نبود راهپیمایی ها در کرانه باختری به کدام سمت خواهد رفت؟ به سمت تشدید تنش یا به سمت فروکش کردن. اما بعد از نبرد «شمشیر قدس»، «تونل آزادی» و «وحدت میدان ها»، پیدایش تیپ «جنین» وابسته به گردان های قدس و در آخر ظهور گروه «عرین الاسود» (بیشه شیران)، قضیه واضح‌تر و روشن‌تر و قرائت‌ آن آسان تر شد، بر همگان آشکار شد که کرانه باختری اشغالی رسماً به این باور ملی و مردمی رسیده است که «صلح» تنها یک توهم است و انتخاب درست برای پاسخ به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی، فقط و فقط «مقاومت» است؛ چراکه این رژیم هفت دهه است که دست از جنایات و وحشیگری های خود علیه مردم فلسطین برنداشته است.

آنها تاکید کردند که وضعیت در کرانه باختری اشغالی متلاطم تر شده است بدین معنا که همه اشکال مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست را در بر می گیرد.

مقامات حماس نیز تأکید کردند که ظهور گروه مقاومت «عرین الاسود»، شوک ناگهانی برای رژیم اشغالگر صهیونیستی است و اشغالگران چند ماه‌ پیش انتظار نداشتند روزی شاهد چنین تصویر باشکوهی از مقاومت در کرانه باختری باشند. آنها فکر نمی کردند با مقاومت گروه های مختلف از جمله تیپ «جنین» وابسته به گردان های قدس، گروه «عرین الاسود»، مقاومت در طولکرم و عملیات های متعدد از شمال کرانه باختری تا جنوب آن مواجه شوند.

این مقامات خاطرنشان کردند این واقعیت اشغالگران را شوکه کرده است؛ این رژیم چندی پیش حاضر بود شرط بندی کند که شرایط پیش رو برای تحمیل خود به منطقه به عنوان یک واقعیت مسلم، بسیار مهیاست و در این راستا عواملی چون حمایت آمریکا، سکوت جهانی و از همه مهمتر عادی سازی اعراب نیز زمینه ساز فرصتی مناسب برای این رژیم است.

آنها توضیح دادند که رژیم اشغالگر از وضعیت موجود و شکست امنیتی خود در این سالها متحیر شده است. مخمصه ای که این رژیم در آن گیر کرده، برای همگان آشکار شده است. اشغالگران متحیر مانده اند با مقاومت مردمی که از جنین شروع شده و به همه جای کرانه باختری، رود اردن، طولکرم و قدس اشغالی سرایت کرده است، چطور مواجه شوند

پربیننده ترین خبرها