هاآرتص: محاصره نابلس محبوبیت «عرین الاسود» را بیشتر کرده است

هاآرتص: محاصره نابلس محبوبیت «عرین الاسود» را بیشتر کرده است
شنبه 7 آبان 1401 - 12:26

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نوشت که محاصره شهر نابلس در کرانه باختری رود اردن توسط نظامیان اسراییلی محبوبیت گروه مقاومت نوظهور «عرین الاسود» را نزد مردم فلسطین‌ بیشتر کرده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت که محاصره شهر نابلس توسط ارتش رژیم صهیونیستی که تقریبا ۱۸ روز از آن گذشته است، به طور قابل توجهی محبوبیت گروه مقاومت «عرین الاسود» (بیشه شیران) را که در این شهر فعالیت می کند، نزد مردم فلسطین بالا برده است.

در این گزارش آمده است که حضور گسترده ارتش رژیم اسرائیل اعم از استقرار نیرو، ایجاد موانع و خاکریزها برای بستن خیابانها در ورودی غربی شهر نابلس از بعد از انتفاضه دوم تاکنون مشاهده نشده بود.

این روزنامه صهیونیستی آورده است که نیروهای اشغالگر صهیونیست بیش از دو هفته است که شهر نابلس را محاصره کرده اند و به مردم روستاهای همجوار اجازه ورود به این شهر را نمی دهند تا جایی که شهر نابلس که پایتخت اقتصادی فلسطین است، به طور کامل فلج شده و بسیاری از خیابان های این شهر اکنون به طور کامل خالی هستند.

ساکنان شهر نابلس بر این باورند که محاصره شهرشان از سوی اشغالگران ربطی به اقدامات امنیتی ندارد بلکه یک مجازات جمعی است که هدف آن تسلیم شدن مردم این شهر است.

یاسین دویکات یکی از اعضای اتاق بازرگانی نابلس تاکید کرد که سیاست مجازات جمعی منجر به آرامش و ثبات نمی شود، درست است که فشارهای اقتصادی زیادی به تجار وارد شده است اما بعد از چیزی که در هفته گذشته مشاهده کردیم، اگر صهیونیست ها بر این باورند که این امر رویکرد معکوس به دنبال خواهد داشت، در اشتباه هستند.

وی گفت: آیا در مقابل تعرض های شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی کسی به بستن شهرک ها و ایجاد خاکریز و مانع فکر کرد؟ قطعا خیر، آن ها شهرک نشین هستند و ما صاحب زمین هستیم نه مهاجم.

از سوی دیگر، ابوعماد الحواری یکی از فروشندگان لباس در مرکز شهر نابلس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی باید این مساله را درک کند که نمی توان واقعیت اشغالگری و پیامدهای آن را نادیده گرفت.

در پایان این گزارش آمده است که علیرغم اقدامات رژیم صهیونیستی و محاصره نابلس و ایجاد موانع و به شهادت رساندن فعالان مقاومت، محبوبیت گروه «عرین الاسود» هر روز بیشتر می شود.

به گزارش ایرنا، شرایط این روزهای سرزمین‌های اشغالی به ویژه در کرانه باختری بسیار ویژه است و رزمندگان فلسطینی با هر وسیله‌ای پاسخ جنایات بی شمار صهیونیست‌ها را می‌دهند و همین امر شرایط ویژه‌ای را برای صهیونیست‌های غاصب رقم زده است.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند ولی هم اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن به کمینگاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

پربیننده ترین خبرها