منابع یمنی: صنعاء و ریاض در پایتخت عمان در حال مذاکره هستند

منابع یمنی: صنعاء و ریاض در پایتخت عمان در حال مذاکره هستند
شنبه 7 آبان 1401 - 20:28

منابع سیاسی یمنی گفتند که تیم‌های مذاکره کننده صنعاء و ائتلاف سعودی در پایتخت عمان دور جدیدی از مذاکرات را آغاز کرده‌اند.

العالم - یمن

منابع سیاسی یمنی امروز (شنبه) از وجود طرح و ابتکار جدیدی برای رسیدن به یک آتش‌بس طولانی مدت میان دولت صنعاء و ائتلاف سعودی خبر دادند.

این منابع سیاسی به وبگاه الخبر الیمنی گفتند که هم اکنون تیم‌های مذاکره کننده صنعاء و ائتلاف سعودی در مسقط، پایتخت عمان در حال مذاکره بر روی این طرح هستند.

به گفته این منابع، در این طرح که همچنان در حال رایزنی است، ائتلاف سعودی برای پرداخت حقوق کارکنان از محل فروش نفت یمنی تعهد خواهد داد، همزمان عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای پرداخت حقوق بازنشستگان نظامی و امنیتی کمک مالی خواهند کرد.

آن‌ها همچنین ابراز امیدواری کردند که این ابتکار در روزهای آینده به یک طرح نهایی برسد و هنوز تحت بررسی صنعاء و ریاض قرار دارد.

الخبر الیمنی در ادامه به نقل از منابع سیاسی یمن نوشت که دولت عربستان سعودی تمایلی به تنش دوباره نظامی ندارد، اما فشارهایی که از جانب آمریکا و انگلیس بر روی ریاض وجود دارد، موجب تأخیر در رسیدن به یک توافق نهایی شده است.

عدم تمایل ائتلاف سعودی برای ادامه جنگ با ارتش و انصارالله یمن در حالی است که هفته گذشته همزمان با دستاوردهای جدید میدانی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مناطق جنوبی یمن، گروه «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) که ادعای جدا‌طلبی دارد و مورد حمایت امارات متحده عربی است، پیام‌های جدیدی به دولت صنعاء داد و مقامات شورای انتقالی جنوب در اظهارنظرهایی گفته‌اند که در هیچ یک از عملیات‌های ائتلاف سعودی در شمال یمن و علیه دولت صنعاء مشارکت نخواهند کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها