۶ شهید حمله تروریستی شیراز در صحن شاهچراغ(ع) آرام گرفتند

۶ شهید حمله تروریستی شیراز در صحن شاهچراغ(ع) آرام گرفتند
يکشنبه 8 آبان 1401 - 12:43

مراسم خاکسپاری پیکر پاک و مطهر ۶ شهید حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور خانواده شهدا، اقشار مردم و شماری از مسئولان ملی و استانی در صحن حرم احمدی و محمدی برگزار شد.

العالم - ایران

صبح یکشنبه هشتم آبان و با حضور اقشار مختلف مردم، وزیر آموزش و پرورش، مقام‌های ارشد نظامی، استاندار و مدیران استانی فارس و شهرستان شیراز، مراسم تدفین پیکرهای پاک و مطهر ۶ تن از شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، در میان حزن و اندوه خانواده ها، مسئولان استانی و نوحه خوانی و سینه زنی مردم شیراز تشییع و به خاک سپرده شد.

شرکت‌کنندگان در آیین تشییع با سردادن ذکرهای یا اباعبدالله الحسین (ع)، یا بالفضل العباس (ع)، یا حضرت زهرا (س) تا خاکسپاری این شهداء را بدرقه کردند و همچنین در این مراسم خواستار برخورد قاطع دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و قضایی با آشوبگران و اغتشاشگران شدند.

مردم ولایتمدار و شهید پروز شهر شیراز با شعارهای "مرگ بر آمریکا"، "خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست"، "این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده"، "لبیک یا مهدی، لبیک یا حسین"، "مرگ بر فتنه گر" و "مرگ بر منافق" پیکر این ۶ شهید را بدرقه کردند.

نماز این شهیدان به امامت آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اقامه و پس از آن پیکر مطهر این شهدا در خانه ابدی خود در جوار بارگاه مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، آرام گرفت.

در این مراسم پیکرهای مطهر شهیدان زهرا اسمعیلی فرزند آقاجان، علیرضا و آرشام سرایداران، مجتبی ندیمی، حسن‌علی‌ پورعیسی فرزند محمداسماعیل و محمدرضا کشاورز، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به خاک سپرده شدند.

به گزارش ایسنا، پیکرهای مطهر ۱۱ تن از شهدای حمله تروریستی به شاهچراغ(ع) روز شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و به شکلی باشکوه، در مسیر میدان امام حسین(ع) تا بارگاه احمدبن موسی الکاظم(ع) برگزار شد.

روز گذشته پیکرهای پاک این شهدا به مشهد مقدس منتقل و با حضور مردم در حرم رضوی مراسمی وداع و گرامیداشت این شهدا برگزار شد.

در این حمله تروریستی، ۱۳ تن از خدام و زوار حرم احمدی و محمدی به فیض شهادت رسیدند که پیکرهای پاک شهیدان سید فریدالدین معصومی و احسان مرادی پیش از این برای تشییع و خاکسپاری به تهران و همدان منتقل شده بود.

پربیننده ترین خبرها