حمله به خانه پلوسی؛ ماله کشی به سبک آمریکایی ها!

حمله به خانه پلوسی؛ ماله کشی به سبک آمریکایی ها!
دوشنبه 9 آبان 1401 - 20:05

پلیس آمریکا اعلام کرد که یک مرد جمعه گذشته وارد خانه نانسی پلوسی، رهبر دموکرات کنگره آمریکا در کالیفورنیا شد و با چکش به همسرش پل پلوسی حمله کرد.

العالم – کشکول

رسانه های آمریکایی گزارش دادند که مظنون فریاد زد: "نانسی کجاست؟" این مساله نشان می دهد که انگیزه این فرد سیاسی بوده است، اما بیل اسکات، رئیس پلیس سانفرانسیسکو گفت که انگیزه وی هنوز مشخص نشده است.

اسکات با اشاره به اینکه ضارب که دستگیر شده دیوید دبیبی 42 ساله است، افزود که وی متهم به قتل، حمله با سلاح مرگبار، دزدی و بدرفتاری با سالمند خواهد شد.

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از حمله با پلوسی تماس گرفت تا حمایت خود را از وی اعلام کند.

وی خواستار محکوم شدن هر نوع اعمال خشونت آمیز در آمریکا و حفظ حریم خصوصی مردم این کشور شد.

بایدن تاکید کرد که در آمریکا جایی برای خشونت وجود ندارد و از مقامات خواست با خشونت مخالفت کنند زیرا خشونت بر فضای سیاسی کشور تاثیرگذار است.

نانسی پلوسی نیز از واکنش سریع نیروهای مجری قانون و اورژانس تشکر کرد.

گر چه این مهاجم، پست های نژادپرستانه ای را در اینترنت منتشر کرده و ضمن ابراز تردید به نتایج انتخابات 2020 از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا دفاع کرده است، اما پلیس هنوز می گوید که انگیزه این حمله مشخص نیست گویی نوعی خصومت شخصی بین او و خانواده پلوسی وجود داشته و این شخص دچار جنون و دیوانه است.

این مساله ثابت کرد که دولت آمریکا سعی در ترویج این ایده دارد که نظام سیاسی آمریکا مخالفی ندارد و هر شخصی نیز که با آن مخالفت کند، دیوانه است.

حمله به خانه پلوسی دو هفته مانده به انتخابات میان دوره ای مجلس و پس از هشدار بسیاری از قانونگذاران آمریکایی درباره امکان اقدام های خشونت آمیز انجام شد.

پلیس آمریکا اعلام کرده که تهدید علیه اعضای کنگره در سال 2021 میلادی سه برابر شده است اما دولت آمریکا هنوز معتقد است که دیوانه ها عامل این تهدیدات هستند.

نکته مهم بعدی نفاق آمریکا در برخورد با خشونت و امنیت در جوامع است، چرا که مقامات دیگر کشورها را به دلیل اجرای قانون و تلاش برای حفظ امنیت جوامعشان محکوم اما خود بدترین خشونت را علیه مخالفانش در داخل آمریکا اعمال می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها