گزارش العالم از آغاز رای گیری برای انتخابات رژیم اسرائیل

سه شنبه 10 آبان 1401 - 11:15

خبرنگار العالم در رام الله گزارش داد: انتخابات کنست رژیم صهیونیستی از ساعت 7:30 صبح به وقت قدس اشغالی آغاز شد.

العالم - فلسطین اشغالی

فارس الصرفندی خبرنگار العالم افزود که همه نامزدهای انتخابات رژیم اشغالگر از رای دهندگان می خواهند که برای رای دادن به پای صندوق های رای بروند تا چرخ متزلزل انتخابات به جلو رانده شود.

وی توضیح داد که در این رقابت، حزب برنده انتخابات کنست با کسب 61 کرسی می تواند دولت خود را تشکیل دهد.

الصرفندی اشاره کرد در این انتخابات دو فراکسیون رقابت می کنند؛ نخست به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی شامل احزاب چپگرا، میانه رو، راستگرا و حزب عربی که باعث سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق شدند، فراکسیون دوم به سرکردگی نتانیاهو که شامل احزاب راستگرا و دینی است. اگر تعداد رأی دهندگان در میان شهرک نشینان صهیونیست افزایش یابد، به نفع یائیر لاپید خواهد بود و اگر کاهش یابد به نفع نتانیاهو خواهد بود.

صبح امروز مراکز رای گیری برای بیست و پنجمین انتخابات کنست در رژیم اشغالگر صهیونیستی گشوده شد تعداد افراد واجد شرایط بیش از شش و نیم میلیون نفر و تعداد لیست های رقابت کننده در انتخابات، چهل لیست برای 120 کرسی کنست است.

رای دهندگان شهرک نشین در پنجمین انتخابات در کمتر از چهار سال گذشته شرکت می کنند و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق، در تلاش برای بازگشت به قدرت است.

انتخابات پنجم پس از فروپاشی ائتلاف موسوم به تغییر برگزار شد که هشت حزب متفاوت را گرد هم آورد که موفق شدند نتانیاهو را از نخست وزیری برکنار کنند، اما در نهایت در دستیابی به ثبات سیاسی شکست خوردند.

پربیننده ترین خبرها