بهادری جهرمی در نشست خبری:

مردم مخالف تجزیه طلبی هستند/ دست رد ملت ایران به تلاش‌های دشمن

مردم مخالف تجزیه طلبی هستند/ دست رد ملت ایران به تلاش‌های دشمن
سه شنبه 10 آبان 1401 - 12:00

سخنگوی دولت گفت: اجتماع پرشور مردم در اعتراض به اغتشاشات و آشوب افکنی ها و تشییع شهدا ، نشان می‌دهد مردم مخالف تجزیه طلبی هستند.

العالم - ایران

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در حادثه تروریستی شهر شیراز و سایر درگذشتگان در این ایام که به واسطه آشوب‌ها جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: ان شاءالله با برگشت آرامش به کشور دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم. اجتماع پرشور مردم در اعتراض به اغتشاشات و آشوب افکنی ها و تشییع شهدا نشان می‌دهد مردم مخالف تجزیه طلبی هستند و دست رد زدند به تلاش‌های دشمن در همه زمینه‌ها. مردم نشان دادند اجازه موفقیت به این جریان‌های تجزیه طلبانه و فتنه انگیزانه نمی‌دهند.

وی همچنین با تبریک نزدیک شدن به ایام مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز عنوان کرد: با توجه به اینکه شعار امسال حمایت از تولید و اشتغال بوده و شعار دولت سیزدهم نیز حمایت از کسب و کار بوده است، موفقیت در حوزه تولید می‌تواند در نهایت منجر به افزایش رفاه مردم شود. توجه به شاخص‌های تولیدی بسیار اهمیت دارد. تولید ناخالص داخلی ما در سه ماهه اول رشد ۳/۱ دهم درصدی را نشان می‌دهد و از همین میزان رشد ما در بخش صنعت ۵/۱ دهم درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی دولت بیان کرد: ما باید سیر رشد را با وضعیت رکود رشد در دوره گذشته مقایسه کنیم. در حوزه تجهیزات پزشکی در یک ماهه گذشته در تولید ۵۰۰ محصول تجهیزات پزشکی ۲۵ درصد افزایش و صدور پروانه تولید داشتیم. در حوزه صنعت فولاد در پنج ماهه نخست با رشد ۹/۹ دهم درصدی مواجه شدیم. محصولات فولادی هم در این بازه زمانی ۸ درصد رشد داشتند. در حوزه خودرو سازی تولید خودرو رشد کامل داشته است و تقریباً خودرویی در انبارهای خودرو سازها وجود ندارد و تقریباً تولید به مرز ۱۰۰ درصد رسیده است.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: در صنعت کاغذ که دولت حرکت به سمت خودکفایی داده بود، برخی از کارخانه‌های کاغذسازی ما مجدد به چرخه کار برگشته و در پنج ماهه ابتدایی ۶/۸ دهم درصد رشد داشتیم‌. با توجه به سیاست‌های اصلاحی دولت، برنج در سال زراعی اخیر با افزایش ۲۵ درصدی و گندم افزایش ۳۷ درصدی داشته است. افزایش ۶۰ درصدی خرید تضمینی گندم نیز داشتیم.

وی افزود: در حوزه برق، افزایش ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید در یک سال اخیر بی سابقه بوده است. همزمان اصلاح الگو و قاچاق نیز صورت گرفته است.

سخنگوی دولت در رابطه با انتصاب معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: یک جوان دیگر به ترکیب هیئت دولت اضافه شد و آقای محسن منصوری استاندار تهران و دارای سابقه کار مدیریتی موفق با حکم رئیس جمهور به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور انتخاب شدند. ایشان پیش از این استان در تهران بودند و مسیر خوبی که آقای مرتضوی ایجاد کردند با سرعت بیشتری توسط ایشان ادامه پیدا خواهد کرد.

بهادری جهرمی در رابطه با موج مهاجرت و مدیریت دولت در این زمینه تصریح کرد: در پنج سال گذشته کشور فقط بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه که از کشور خارج شده بودند به کشور بازگشتند و با سیاست‌های اتخاذ شده موجی از بازگشت نخبگان هم شاهد بودیم. برای نمونه دکتر سید فرید معصومی یکی از این نخبگان بودند که در خارج از کشور تحصیل کردند و به کشور بازگشتند و در حادثه تروریستی شاهچراغ به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: این جوان‌ها که بازگشت داشتند باید الگوی جوانان باشند. برای تقویت حمایت از نخبگان و به کارگیری آنها دولت مصوبات و اقدامات گسترده‌ای داشته است و بیش از ۱۰ هزار نفر از نخبگان علمی در حال همکاری با شرکت‌های دانش بنیان هستند تا منجر به نوآوری‌ها برای حل مشکلات کشور شود. شاهد افزایش چشمگیر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان نیز هستیم.

سخنگوی دولت بیان کرد: تفاهم نامه‌ای برای بورسیه کردن نخبگان المپیادی منجر شد ۴۳ نفر از رتبه‌های برتر بتوانند در دانشگاه‌های علوم پایه ثبت نام و تحصیل کنند. مقرر شد دارندگان مدرک دکتری در حوزه مختلف مرود نیز کشور فعالیت کنند و حمایت مالی و علمی شوند. ۶ آیین نامه از قانون تولید جهش دانش بنیان تصویب شده و به اجرا در آمده است. ان شاءالله با تدابیر اتخاذ شده مسیر مهاجرت نخبگان معکوس خواهد شد.

مهر

پربیننده ترین خبرها