وزیر خارجه الجزایر: اختلافات را پشت سر گذاشته ایم/ غیبت برخی سران عرب از کنفرانس جای نگرانی ندارد

وزیر خارجه الجزایر: اختلافات را پشت سر گذاشته ایم/ غیبت برخی سران عرب از کنفرانس جای نگرانی ندارد
سه شنبه 10 آبان 1401 - 11:53

رمطان لعمامره، وزیر خارجه الجزایر درباره توافق های پیش از آغاز کنفرانس سران عرب در سطح رؤسای جمهور – که قرار است عصر امروز سه شنبه برگزار شود – ابراز رضایت کرد و گفت که اختلاف های موجود درباره مسائل مختلف بین کشورهای عربی کنار گذاشته شده اند.

العالم - الجزایر

لعمامره در کنفرانس خبری شب گذشته پس از پایان نشست مشورتی وزاری خارجه عرب گفت: اختلافات را پشت سر گذاشته ایم و مسائل جامع و مشترک جهان عرب را مبنا قرار داده ایم، الجزایر متناسب با چالش‍‌ها و به منظور تأمین فضای لازم برای همکاری بر اساس احترام متقابل و اصول دیپلماتیک کنفرانس سران عرب را برگزار می کند. وی افزود کشورش تمام تلاش خود را برای رسیدن به توافق به کار می گیرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره غیبت برخی سران عرب از این کنفرانس مثل محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی و محمد ششم، پادشاه مغرب گفت که هیچ جای نگرانی نیست. وی در این باره گفت که الجزایر شرایط را برای حضور سران همه کشورهای عرب به منظور حل مسائل موجود فراهم کرده است.

گفتنی است محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان، محمد بن زاید، رئیس حکومت امارات، حمد بن عیسی آل خلیفه، حاکم بحرین و هیثم بن طارق، سلطان عمان و ملک عبد الله دوم، پادشاه اردن و پادشاه مغرب و امیر کویت و میشل عون، رئیس جمهور لبنان، به خاطر پایان دوره ریاست جمهوری اش در این کنفرانس حضور ندارند.

پربیننده ترین خبرها