واکنش روسیه به داستان‌سرایی ضد ایرانی وال استریت ژورنال

واکنش روسیه به داستان‌سرایی ضد ایرانی وال استریت ژورنال
چهارشنبه 11 آبان 1401 - 17:37

سخنگوی کرملین به داستان‌سرایی روزنامه آمریکایی مبنی بر این که عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان است، واکنش نشان داد.

العالم - جهان

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به داستان‌سرایی روزنامه آمریکایی مبنی بر این که عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب‌الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان است، گفت نمی‌داند این گمانه‌زنی‌ها از کجا نشأت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف چهارشنبه (دوم نوامبر) گفت: مسکو هیچ اطلاعاتی درباره حمله احتمالی ایران به عربستان سعودی و سایر کشورها ندارد. وی اظهار داشت: ما اصلا چنین اطلاعاتی نداریم، و نمی‌دانیم این گمانه‌زنی‌ها از کجا آمده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال سه‌شنبه در مقاله‌ای مدعی شد که عربستان سعودی اطلاعاتی را با آمریکا به اشتراک گذاشته که حاکی از حمله قریب الوقوع ایران به اهدافی در داخل عربستان سعودی است. بر اساس این ادعای جدید، ارتش آمریکا و دیگر نیروها در منطقه غرب آسیا، سطح آماده‌باش را افزایش داده‌اند.

در همین زمینه «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه‌شنبه در کنفرانس خبری خود در پاسخ به سوالی در این باره که آیا به شهروندان آمریکایی درباره این تهدید قریب‌الوقوع در عربستان سعودی اطلاع داده شده، گفت: «من از هیچگونه هشدار کنسولی اطلاعی ندارم».

یک سخنگوی کاخ سفید اما سه‌شنبه (اول نوامبر) مدعی شد واشنگتن نگران تهدیدات ایران علیه عربستان سعودی است و در صورت لزوم در پاسخگویی درنگ نخواهد کرد. این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: ما نگران این تهدید تصویر شده (توسط وال استریت ژورنال) هستیم و از طریق کانال‌های نظامی و اطلاعاتی با سعودی‌ها در تماس دائمی باقی می‌مانیم. برای اقدام در دفاع از منافع خود و شرکایمان در منطقه تردید نخواهیم کرد.

مقاله ادعایی این روزنامه آمریکایی در زمانی مطرح شده که روابط ریاض و واشنگتن طی هفته‌های گذشته به دلیل تصمیم اوپک پلاس برای کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت به تیرگی گراییده است. اوایل اکتبر بود که سازمان اوپک پلاس اعلام کرد تولید نفت خود را کاهش می‌دهد. در پی اعلام این تصمیم، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان گفت این اقدام پیامدهایی برای روابط واشنگتن و ریاض خواهد داشت.

فارس

پربیننده ترین خبرها