وزیر خارجه اردن در نشست خبری با لاوروف: حضور روسیه در جنوب سوریه عامل ثبات است

وزیر خارجه اردن در نشست خبری با لاوروف: حضور روسیه در جنوب سوریه عامل ثبات است
پنج‌شنبه 12 آبان 1401 - 13:28

وزیر خارجه اردن در نشست خبری با همتای روس در امان، تصریح کرد که حضور روسیه در جنوب سوریه در شرایط کنونی، عامل ثبات است.

العالم - اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در سفر به اردن، امروز (پنجشنبه، ۳ نوامبر) با «ایمن الصفدی» همتای اردنی در امان، دیدار و سپس با او در یک نشست خبری حاضر شد.




وزیر خارجه اردن در این کنفرانس خبری تصریح کرد: تمرکز ما بر بحران سوریه بود و ما در این دیدار در خصوص گام‌های مقابله با وضعیت جنوب سوریه صحبت کردیم. پادشاهی اردن به تلاش برای حمایت از امنیت خود در مقابله با اوضاع جنوب سوریه ادامه خواهد داد. در خصوص تشدید تنش اسرائیل هشدار می‌دهیم زیرا وضعیت کنونی تنها می‌تواند منجر به انفجار چرخه جدیدی از خشونت شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حضور روسیه در جنوب سوریه در شرایط کنونی که هنوز راهکار سیاسی برای این بحران محقق نشده، عامل ثبات است.

لاوروف نیز در این نشست خبر تصریح کرد: مذاکرات نتیجه‌بخشی مبتنی بر اصل صراحت داشتیم و در مقابل ما افق‌های روشین برای همکاری در زمینه‌های مختلف قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مسکو از نتایج نشست سران اتحادیه عرب که در الجزائر برگزار شد، استقبال می‌کند، گفت: بین دیدگاه ما و تصمیمات نشست سران کشورهای عربی به ویژه در مورد مسئله فلسطین همخوانی وجود دارد.

وزیر خارجه روسیه افزود: ما از از سرگیری قرارداد صادرات غلات پس از تضمین‌هایی که اوکراین به طرف ترکیه داده، راضی هستیم. از دبیرکل سازمان ملل متحد خواستیم تا اوکراین را به پایبندی به تعهداتش بر اساس توافقنامه غلات ترغیب کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها