بازگشت گروه جدیدی از آوارگان سوری به کشورشان

بازگشت گروه جدیدی از آوارگان سوری به کشورشان
شنبه 14 آبان 1401 - 15:29

گروه جدیدی از آوارگان سوریِ ساکن ارودگاههای لبنان از طریق دو گذرگاه مرزی «الزمرانی» و «الدبوسیه» وارد کشورشان شدند.

العالم - سوریه

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) امروز شنبه اعلام کرد: شماری از آوارگان سوریِ ساکن ارودگاههای لبنان از طریق گذرگاه مرزی «الزمرانی» وارد حومه شهر دمشق پایتخت سوریه شدند.

این خبرگزاری افزود: شمار دیگری از آوارگان سوریِ ساکن اردوگاههای لبنان از طریق گذرگاه مرزی «الدبوسیه» برای بازگشت به مناطق سکونت خود که از دست تروریست ها آزاد و امن شده است، وارد استان حمص شدند.

بر پایه این گزارش، در چارچوب تلاش های دولت سوریه برای بازگرداندن آوارگان به میهن خود، پیشتر در طول ۲۶ ماه گذشته میلادی، ده‌ها خانواده آواره سوری ساکن در اردوگاه‌های پناهجویان در لبنان از طریق گذرگاه‌های الدبوسیه در حومه حمص و الزمرانی در حومه دمشق به روستاها و شهرهای آزاد شده از دست تروریست ها توسط ارتش سوریه به کشورشان بازگشتند.

همچنین پیشتر پایگاه خبری النشره لبنان گزارش داده بود که گروه دوم آوارگان سوری در لبنان در قالب کاروانی متشکل از ۴۰۰ آواره سوری در دشت «حمید» در شهر «عرسال» لبنان به منظور آماده شدن برای حرکت به روستاهای خود جمع شده بودند و سپس حرکت خود را از گذرگاه «الزمرانی» در لبنان به سوی منطقه «القلمون غربی» در سوریه آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، آوارگان سوری پس از انجام مراحل اداری در مرکز پناهجویان «الجراجیر» با اسکورت نیروهای امنیتی از ارتش لبنان و تیمی از صلیب سرخ این مرکز را ترک کردند.

پربیننده ترین خبرها