کنایه وزیر لبنانی به جامعه بین‌الملل: بازگشت آوارگان سوری چه ضرری برای شما دارد؟

کنایه وزیر لبنانی به جامعه بین‌الملل: بازگشت آوارگان سوری چه ضرری برای شما دارد؟
شنبه 14 آبان 1401 - 19:09

وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان خطاب به جامعه بین‌الملل تأکید کرد که بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به صورت داوطلبانه است و هیچ ضرری برای این جامعه نخواهد شد.

العالم - لبنان
با وجود تمام کارشکنیهای آمریکا و کشورهای غربی، روند بازگشت داوطلبانه آوارگان سوری از خاک لبنان به کشورشان همچنان ادامه دارد.

پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد، صبح امروز شنبه، سومین کاروان از آوارگان سوری که به صورت داوطلبانه خواستار بازگشت به کشورشان بودند، بیروت را به مقصد دمشق ترک کردند.

العهد خبر داد که خروج آوارگان از طریق گذرگاههای مرزی و با همراهی رسمی نیروهای لبنانی به ویژه نیروهای اطلاعاتی ارتش این کشور صورت گرفته است. در این کاروان، ۳۳۰ آواره سوری به کشور خود بازگشتند.

«هکتور حجار» وزیر امور اجتماعی در دولت پیشبرد امور لبنان که ناظر بر این فرآیند بود، گفت: دسته‌های سوم، چهارم و پنجمی از آوارگان داوطلب وجود دارد [که عازم سوریه خواهند شد]. مکانیز بازگشت نیز به این صورت است که ثبت نام آنان در سرویس امنیت عمومی [لبنان] صورت می‌گیرد و پس از کسب موافقت مسئولان سوری، زمان بازگشت آنان اعلام می‌شود».

حجار ادامه داد: پرونده‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد که مربوط به آوارگانی است که خواستار بازگشت هستند، ولی هنوز پرونده آنان کامل نشده است. آنان به ما اعلام کردند که خواستار بازگشت هستند؛ هر چند که مشکلاتی نیز در این زمینه وجود داشته باشد و پرونده‌هایشان تکمیل نشده باشد».

وی ضمن کنایه به جامعه بین‌الملل در خصوص کارشکنی در روند بازگشت آوارگان سوری، گفت: به جامعه بین‌الملل توصیه می‌کنیم که بی‌طرف باشد. بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان، چه ضرری به حال این جامعه دارد؟ زیرا این بازگشت به صورت داوطلبانه است.

این وزیر لبنانی در پایان از جامعه بین‌الملل خواست که «حامی بازگشت داوطلبانه باشند. از امنیت عمومی لبنان نیز باید به خاطر تسهیل این فرآیند تشکر و قدردانی کرد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها