لیبی | الدبیبه: دیگر مراحل انتقالی نخواهیم داشت/ پارلمان مسئول شکست انتخابات قبلی بود

لیبی | الدبیبه: دیگر مراحل انتقالی نخواهیم داشت/ پارلمان مسئول شکست انتخابات قبلی بود
يکشنبه 15 آبان 1401 - 11:41

نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی از طرف‌های سیاسی در این کشور خواست از طریق انتخابات به دنبال قدرت باشند.

العالم - لیبی

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی گفت: تمام مراکز امنیتی درسرتاسر لیبی قادرند از طریق هماهنگی با کمیته عالی انتخابات، امنیت را در زمان برگزاری انتخابات برقرار کنند. ما از طرف‌های سیاسی می‌خواهیم از طریق انتخابات بر سر قدرت رقابت کنند دیگر ما مراحل انتقالی نخواهیم داشت.

وی پارلمان را مسئول شکست انتخابات قبلی به دلیل تلاش برای دور زدن انتخابات دانست.

الدبیبه تأکید کرد: لیبیایی‌ها حق دارند در انتخابات شرکت کنند.

قرار بود انتخابات لیبی سال میلادی گذشته برگزار شود اما اختلافات میان نهادهای دولتی از جمله درباره قانون انتخابات مانع برگزاری آن شد.

در این راستا استفانی ویلیامز، مشاور سابق دبیرکل سازمان ملل در لیبی تأکید کرد: دشوار است که برای نابودی شبکه گروه‌های مسلح در لیبی بعد از ۲۰۱۱ به طبقه حاکم کنونی اعتماد کرد.

وی گفت: شبح معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی همچنان لیبیایی‌ها را تعقیب می‌کند.

بحران سیاسی در لیبی به دلیل اختلاف‌نظر دو دولت رو به افزایش است؛ دولت اول به ریاست فتحی باشاغا که مارس گذشته از پارلمان طبرق رأی اعتماد گرفت و دومی دولت وحدت ملی به ریاست عبد الحمید الدبیبه که بیش از یک سال قبل در نتیجه توافق‌های سیاسی با نظارت سازمان ملل تشکیل شد اما با وجود پایان یافتن دوره‌اش، از تحویل قدرت به دولت تعیین‌شده از سوی پارلمان لیبی (دولت باشاغا) سر باز می‌زند و تاکید دارد که قدرت را تنها به دولتی که یک پارلمان منتخب آن را تعیین کند، تحویل خواهد داد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها