ترامپ: آمریکا رو به زوال است

ترامپ: آمریکا رو به زوال است
يکشنبه 15 آبان 1401 - 15:12

دونالد ترامپ گفت، در صورت عدم پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا، نابودی آمریکا را پیش‌بینی می‌کند.

العالم - آمریکا

به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا روز شنبه در جمع انبوهی از هوادارانش در غرب ایالت پنسیلوانیا همچنان که آمریکا را "کشوری رو به زوال" توصیف می‌کرد، گفت: «اگر می‌خواهید نابودی آمریکا را متوقف کنید و رویای آمریکایی را نجات دهید، روز سه‌شنبه در انتخابات میان‌دوره‌ای این کشور باید به جمهوری‌خواهان رای دهید.»

وی تاکید کرد: «من به همه شما قول می‌دهم در آینده‌ای بسیار بسیار نزدیک خوشحال خواهید شد البته اول از همه باید در انتخابات ۸ نوامبر یک پیروزی تاریخی را رقم بزنیم.»

این درحالیست که حزب دموکرات‌ها– که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دو تن از روسای جمهور پیشین اداره می‌شوند – نسبت به حق سقط جنین، امنیت اجتماعی و حتی در خطر بودن دموکراسی هشدار داده‌اند.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح می‌شود که نظرسنجی‌ها از ظهور مجدد «موج قرمز» حکایت دارد که احتمالا منجر به از دست رفتن اکثریت ضعیف دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان و احتمال بازپس گیری سنا توسط جمهوری‌خواهان خواهد شد.

پیشتر جو بایدن به همراه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا کارزاری را در راستای انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در فیلادلفیا راه‌اندازی کردند که طی آن اوباما گفت: «قهر و ناراحتی راه چاره نیست. روز سه‌شنبه همه با هم بیایید تا اطمینان حاصل کنیم که کشور به ۵۰ سال قبل بازنخواهد گشت.»

هم‌زمان با اینکه رای‌دهندگان نسبت به رهبری جو بایدن به دلیل تورم فزاینده و نگرانی‌های مربوط به جرائم در کشور ابراز خشم و ناامیدی می‌ورزند، دموکرات‌ها به‌شدت نگران اکثریت ضعیف خود در مجلس نمایندگان و سنا هستند. همچنین، تاریخ نشان می‌دهد دموکرات‌ها به عنوان حزبی در قدرت طی انتخابات میان‌دوره‌ای متحمل زیان‌های قابل‌توجهی خواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها