شادی رسانه‌های سعودی از «لبخند عادی سازی» در شرم الشیخ

شادی رسانه‌های سعودی از «لبخند عادی سازی» در شرم الشیخ
سه شنبه 17 آبان 1401 - 17:01

سایت العربیه عربستان با انتشار ویدئو و عکس هایی از «نجلا بودن»، نخست وزیر تونس در کنفرانس تغييرات آب و هوايي شرم الشیخ در شبکه های اجتماعی تاکید کرد که این ویدئو نشان می دهد که او از راه دور در حال تبادل لبخند با اسحاق هرتزوگ است.

العالم- تونس

این پایگاه نوشت «نجلا بودن» در این ویدئو در حال لبخندزدن به "هرتزوگ" بود و به دنبال آن عبارات سریع و نامفهومی بین آن دو رد و بدل شد که بسیاری آن را "اشتباه غیرقابل قبول" از سوی او دانستند.

تونس به دلیل تلاش های اسرائیل برای نفوذ و عادی سازی به اشکال مختلف با فشارهای زیادی مواجه است. قیس سعید رئیس جمهور تونس در چندین نوبت مخالفت خود با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را تاکید و برقراری روابط با اسرائیل را "خیانت" توصیف و تاکید کرد مشکل کنونی مربوط به یهودیان نیست، بلکه مشکل "صهیونیستی است که می خواهد ملت فلسطین را نابود کند".

این پایگاه سعودی خبر "مذاکره سریع عادی سازی" بین بودن و هرتزوگ را منتشر کرد، این درحالی است که ناظران معتقدند نشانه های زیادی از نزدیک شدن احتمالی عربستان سعودی و رژیم اشغالگر وجود دارد، زیرا گزارش های رسانه ها بیشتر از تماس های تجاری و امنیتی عربستان و "اسرائیل" سخن می گوید، اما رسما از سوی عربستان تایید نشده است.

در همین راستا، خطوط هوایی صهیونیستی العال چند ماه پیش اعلام کرد که این شرکت مجوز پرواز در حریم هوایی عربستان را دریافت کرده، ناظران این اقدام را آغاز عادی‌سازی غیر علنی توصیف کردند، عربستان پیش از این بارها با بازکردن حریم هوایی خود در برابر پروازهای رژیم صهیونیستی مخالفت کرده بود.

پربیننده ترین خبرها