افزایش تورم در تونس؛ افزایش خشم تونسی‌ها از پرداخت دیرهنگام حقوق‌ها

افزایش تورم در تونس؛ افزایش خشم تونسی‌ها از پرداخت دیرهنگام حقوق‌ها
يکشنبه 15 آبان 1401 - 13:42

نرخ تورم در تونس همچنان روند صعودی خود را طی می کند و سازمان ملی آمار این کشور امروز شنبه اعلام کرد نرخ تورم شاهد افزایش جزئی به 9.2 درصد در اکتبر گذشته بوده است.

العالم - تونس

این سازمان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نرخ تورم در ماه گذشته از 9.1٪ در سپتامبر به 9.2 درصد افزایش یافت؛ شاخص قیمت مصرف خانوارها پس از افزایش 1.1 درصدی در ماه قبل، در اکتبر گذشته 1 درصد افزایش یافت.

همچنین شاخص بهای مواد غذایی در مدت مشابه با 0.8 درصد افزایش، پوشاک و کفش 6.1 درصد و قیمت مسکن و انرژی 0.7 درصد افزایش یافت.

دینار تونس نیز اواخر اکتبر 2022، 15.3 درصد از ارزش خود را از دست داد، زیرا دینار با نرخ برابری 3.3 دینار در برابر دلار معامله می شد، درحالی که بر اساس اطلاعات بانک مرکزی در مدت مشابه سال گذشته. 2.8 دینار معامله می شد.

افزایش خشم تونسی ها از پرداخت دیرهنگام حقوق ها

در این میان، خشم مردم تونس به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق‌ها در حال گسترش است و کارمندان بخش دولتی نیز به دلیل احتمال عدم تأمین دستمزد به بیش از 670 هزار نفر در نگرانی به سر می برند.

کارمندان نهادها و موسسات دولتی نیز به دلیل تاخیر در پرداخت حقوق اکتبر دست به اعتراض زدند.

تونس شاهد یک بحران اقتصادی شدید است که با عواقب شیوع همه‌گیری کرونا و هزینه بالای واردات انرژی و مواد اولیه در نتیجه بحران روسیه و اوکراین تشدید شده است.

پربیننده ترین خبرها