بن سلمان به اسلام آباد می رود/ حمایت تمام قد ریاض از شهباز شریف

بن سلمان به اسلام آباد می رود/ حمایت تمام قد ریاض از شهباز شریف
سه شنبه 17 آبان 1401 - 22:52

منابع پاکستانی اعلام کردند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اواخر ماه جاری میلادی به پاکستان سفر می کند.

العالم - عربستان سعودی

به گزارش الخلیج آنلاین، منابع پاکستانی اعلام کردند که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی اواخر ماه جاری میلادی به پاکستان سفر می کند.

رسانه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» با انتشار گزارشی خبر داد که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در ۲۱ نوامبر جاری به پاکستان سفر خواهد کرد.

در این گزارش سفر بن سلمان به پاکستان سفری مهم خوانده شده و تأکید شده است که وی در این سفر مجموعه تازه‌ای از کمک‌های مالی به پاکستان ارائه خواهد کرد.

این نشریه به نقل از منابع بلندپایه پاکستانی آورده است که اسلام‌آباد در پی احیای طرح چند میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری عربستان در پاکستان است که پیش‌تر در سفر ولیعهد عربستان به اسلام‌آباد در فوریه ۲۰۱۹ اعلام شده بود.

روز گذشته «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان، در حاشیه نشست آب‌وهوایی سازمان ملل در شرم‌الشیخ مصر با ولیعهد عربستان دیدار کرد.

هفته گذشته نیز اسحاق دار وزیر دارایی پاکستان اعلام کرد که عربستان با پرداخت ۳ میلیارد دلار کمک به پاکستان و افزایش تسهیلات نفتی به ۱.۲ میلیارد دلار موافقت کرده است.

در دسامبر ۲۰۲۱ نیز پاکستان وامی به مبلغ ۳ میلیارد دلار با سود ۴ درصد از عربستان دریافت کرد. دولت شهباز شریف از حمایت گسترده عربستان برخوردار است و ریاض از زمان روی کار آمدن آن حمایت تمام عیاری از او به عمل آورده است.

شهباز شریف اواخر آوریل گذشته تنها سه هفته پس از روی کار آمدن، در اولین سفر خارجی خود به عربستان رفت.

مهر

پربیننده ترین خبرها