جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:

برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای چین و روسیه تا پایان سال/ پاسخ سختی به تهدیدات خواهیم داد

برگزاری رزمایش مشترک با کشورهای چین و روسیه تا پایان سال/ پاسخ سختی به تهدیدات خواهیم داد
چهارشنبه 18 آبان 1401 - 17:42

امیر دریادار کاویانی گفت: برگزاری رزمایش مشترک دریایی با کشورهای چین و روسیه در برنامه‌های رزمایشی نیروی دریایی ارتش تا پایان سال جاری لحاظ شده است.

العالم _ ایران / سیاسی

امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اهمیت توسعه قدرت دریایی و افزایش امنیت منطقه با همکاری کشورهای هم‌پیمان، اظهار داشت: برگزاری رزمایش مشترک دریایی با کشورهای چین و روسیه در برنامه‌های رزمایشی نیروی دریایی ارتش تا پایان سال جاری لحاظ شده است.

وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش به‌منظور ارتقای توان رزمی و دفاع از منافع و منابع جمهوری اسلامی در عرصه آب‌های آزاد، سرزمینی و بین‌المللی این رزمایش‌ها را برگزار می‌کند.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: اینکه کشورهای بزرگی همچون چین و روسیه تمایل دارند که با نیروی دریایی کشور ایران رزمایش برگزار کنند، بیانگر توانمندی بالای نیروهای مسلح به‌ویژه در حوزه دریایی است که ان‌شاءالله این رزمایش با توان فزاینده‌ای در عرصه دریا برگزار خواهد شد.

امیر دریادار کاویانی با اشاره به خودکفایی نیروی دریایی ارتش در ساخت تجهیزات دریایی تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش امروز افتخار دارد که همه تجهیزات، امکانات و تسلیحات خود اعم از شناورهای سطحی و زیرسطحی و تجهیزات عملیاتی‌اش را در داخل کشور و توسط صنعتگران، دانشگاهیان و جوانان این مرز و بوم در یک تعامل گسترده تولید کند.

وی گفت: یکی از اهداف نیروی دریایی ارتش توسعه دیپلماسی دفاعی در عرصه دریا و آب‌های بین‌المللی است. بر همین اساس تعامل و همکاری‌هایی را با کشورهای دوست و هم‌پیمان داریم و در این عرصه رفت و آمدها و برنامه‌های از پیش تعیین شده را انجام می‌دهیم.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: ایران اسلامی کانون برقراری امنیت در سطح منطقه است و ما همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم، قادر هستیم با کمک کشورهای دوست و هم‌پیمان منطقه‌، امنیت خلیج فارس، دریای عمان و سواحل مکران را برقرار کنیم و در این رابطه نیازی به حضور بیگانگان نداریم.

امیر دریادار کاویانی خاطرنشان کرد: حضور بیگانگان در منطقه غیر از آثار نامطلوب و مخرب، ثمره‌ای نخواهد داشت و توصیه ما این است که بیگانگان منطقه را ترک کنند چون ما از نیروهای مسلح قدرتمند و به‌ویژه نیروی دریایی توانمندی برخوردار هستیم و پاسخ سختی به هرگونه تهدید خواهیم داد.

پربیننده ترین خبرها