آیت الله شیخ عیسی قاسم: انتخابات در بحرین برای قتل دموکراسی است

آیت الله شیخ عیسی قاسم: انتخابات در بحرین برای قتل دموکراسی است
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 00:29

رهبر شیعیان بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت که تحریم انتخابات در این کشور برای پاسداشت از دموکراسی است.

العالم-بحرین

آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین بار دیگر در صفحه توئیتر خود خواستار تحریم گسترده انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها رو در این کشور شد.

به نوشته وبگاه منامه پست، او نوشت: «یکی از آن‌ها سخن اشتباهی گفته است- صرفا اشتباه کرده و کاری با قصد و غرض احتمالی‌اش ندارم- اینکه باید در انتخابات برای تقویت دموکراسی شرکت کرد».

در ادامه این توئیت آمده است: «در پاسخ باید گفت که تقویت دموکراسی در انتخاباتی که در اصل برای از بین بردن آن تدارک دیده شده، چگونه ممکن است؟. انتخاباتی که درهای آن به روی کسانی که به دنبال دموکراسی هستند بسته شده است».

رهبر شیعیان بحرین سپس تأکید کرد: «درستش این است که هیچ مشارکتی صورت نگیرد تا جریان دموکراسی به طور کامل از میان نرود و دیکتاتوری نهادینه‌تر نشود ».

او پیش از این نیز در صفحه توئیتر خود نوشته بود: «انتخابات در بحرین تنها برای استبداد بیشتر است و مردم در این حکومت تنها ابزاری هستند تا حکومت به طور کامل بر آن‌ها مسلط شود. آیا عقل اجازه شرکت در این انتخابات را می‌دهد؟».

بیست و دوم سپتامبر گذشته (۳۱ شهریور) نیز شش جمعیت و گروه‌های سیاسی معارض بحرین در یک موضع مشترک تحریم انتخاباتی را که قرار است ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) برگزار شود، اعلام کردند.

مجلس نمایندگان بحرین به موجب قانون اساسی ۲۰۰۲ تأسیس شد و شامل چهل عضو است که از طریق رأی‌گیری عمومی انتخاب می‌شوند و آخرین انتخابات پارلمانی نیز اواخر ۲۰۱۸ برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها