پایگاه فرانسوی: مقابله با فساد در عربستان تسویه حساب میان شاهزادگان است

پایگاه فرانسوی: مقابله با فساد در عربستان تسویه حساب میان شاهزادگان است
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 12:03

یک پایگاه اطلاع رسانی فرانسوی اعلام کرد تحقیقات تبعیض‌آمیز درحال انجام در عربستان سعودی حقیقت کمپین مبارزه با فساد محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان را با هدف قرار دادن شاهزادگان را آشکار می‌کند.

العالم عربستان

پایگاه فرانسوی (Intelligenceonline) گزارش داد: براساس اسناد درز کرده به نظر می رسد "عملیات تسویه در عربستان سعودی که ظاهراً با انگیزه تلاش های ضد فساد انجام شده فقط طایفه های خاصی را هدف قرار می دهد".

این پایگاه افزود تحقیقات تبعیض آمیز که به دستور محمد بن سلمان انجام می شود در حال حاضر تنها نمایندگان تجاری نزدیک به ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق و ولیعهد سابق محمد بن نایف را هدف قرار می دهد.

به نوشته این پایگاه، علیرغم شواهدی مبنی بر تخلفات آنان، نزدیکان دو عشیره شاهزادگان مشعل و سلطان، تخلفات زیادی ندارند که از آن بترسند و تنها به دلیل نزدیک بودن به حلقه حاکمیتی ولیعهد در امان هستند.

پایگاه آمریکایی "The Hill" نیز پیش از این گزارش مفصلی درباره رژیم‌های خودکامه ای که فساد در آنها بیداد می کند مانند عربستان سعودی و چین منتشر کرده بود.

این پایگاه اعلام کرد ریاض و پکن در رتبه بندی سالانه «انجام کسب و کار» عملکرد خوبی نداشته اند..

سازمان «Government Defence Integrity» نیز آشکارا به گسترش فساد در نهادهای سعودی و رشد این پدیده در دوران ملک سلمان و پسرش ولیعهد پرداخت.

این سازمان نسبت به رسوایی های فساد اخیر مقامات نهادهای امنیتی و نظامی عربستان سعودی هشدار داد.

دستگیری‌ها در ارتباط با مبارزه با فساد همچنان در عربستان سعودی اعلام می‌شود، بدون ارائه جزئیاتی برای متقاعد کردن شهروندان عربستان که این شبهه را ایجاد می‌کند که این کمپین، تبلیغاتی بیش نیست.

برخی ناظران و فعالان سعودی تاکید دارند که محمد بن سلمان عمداً کمپین‌های مبارزه با فساد را ترویج می‌کند تا بر اقدامات خود و انبوه فساد در دوران سلطنت خود سرپوش بگذارد.

آنها تاکید می کنند که بن سلمان، مقامات و پرسنل نظامی را به اتهام فساد دستگیر می کند، در حالی که در واقع او بزرگترین فاسد تاریخ این کشور است.

زیرا در طول سلطنت او، ذخایر خارجی به پایین ترین سطح و بدهی عمومی به بالاترین سطح خود رسید و قیمت ها و مالیات ها افزایش یافت.

پربیننده ترین خبرها