مشارکت پاکستانی‌ها در انتخابات بحرین!

پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 11:15

تصاویر منتشر شده نشان می دهد شهروندان پاکستانی در حال مشارکت در انتخابات مجلس بحرین هستند.

العالم - بحرین

حکومت بحرین انتخابات پارلمانی در خارج را در میان مخالفت مردمی و جریان‌های سیاسی شروع کرده است و هزاران نفر از خارجی‌هایی که رژیم حاکم به منظور تغییر بافت جمعیتی کشور، به آنها تابعیت بحرینی را داده است در مقابل سفارت خانه‌های بحرین به خصوص در پاکستان و چند کشور آسیایی صف کشیده اند تا آرا خود را به صندوق بیندازند.

جنبش الوفاق بحرین گفته است که این موضوع درستی رویکرد آنها و کل اپوزیسیون را برای تحریم انتخابات اثبات می کند؛ این جنبش انتخابات را صرفا حرکت نمایشی رژیم حاکم می داند.

شیخ حسین الدیهی؛ معاون دبیرکل جنبش الوفاق روز گذشته در گفتگو با العالم اظهار داشت: رژیم به اتباع خارجی تابعیت می دهد در حالی‌که از مخالفان سیاسی سلب تابعیت می‌شود، رژیم نمی‌خواهد مجلس نمایندگان واقعی وجود داشته باشد، فقط دکوری می خواهد تا به دنیا نشان دهد در بحرین دموکراسی وجود دارد، البته دموکراسی جعلی و غیرواقعی.

در همین راستا آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین بار دیگر در صفحه توئیتر خود خواستار تحریم گسترده انتخابات پارلمانی و شهرداری‌ها رو در این کشور شد.

به نوشته وبگاه منامه پست، او نوشت: «یکی از آن‌ها سخن اشتباهی گفته است- صرفا اشتباه کرده و کاری با قصد و غرض احتمالی‌اش ندارم- اینکه باید در انتخابات برای تقویت دموکراسی شرکت کرد».

در ادامه این توئیت آمده است: «در پاسخ باید گفت که تقویت دموکراسی در انتخاباتی که در اصل برای از بین بردن آن تدارک دیده شده، چگونه ممکن است؟. انتخاباتی که درهای آن به روی کسانی که به دنبال دموکراسی هستند بسته شده است».

رهبر شیعیان بحرین سپس تأکید کرد: «درستش این است که هیچ مشارکتی صورت نگیرد تا جریان دموکراسی به طور کامل از میان نرود و دیکتاتوری نهادینه‌تر نشود »(بیشتر بخوانید).

پربیننده ترین خبرها