مقام طالبان: حضور زنان در سالن‌های ورزشی افغانستان ممنوع شد

مقام طالبان: حضور زنان در سالن‌های ورزشی افغانستان ممنوع شد
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 13:45

به گفته یک مقام طالبان، حضور زنان در پارک‌ها نیز ممنوع شده است.

العالم - آسیا

به نقل از آسوشیتدپرس، یک مقام طالبان روز پنجشنبه گفت این گروه، حضور زنان را در سالن های ورزشی در افغانستان ممنوع کرده است.

طالبان سال گذشته افغانستان را تصرف کرد و در آگوست 2021 قدرت را به دست گرفت. آنها علیرغم وعده های نخستین خود، دختران را از تحصیل در مدارس راهنمایی و دبیرستان منع کرده اند، و زنان را در بیشتر زمینه های شغلی محدود کرده اند.

سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر گفت این ممنوعیت به این دلیل است که مردم دستورات تفکیک جنسیتی را نادیده می گیرند و زنان حجاب یا پوشش لازم را رعایت نمی کنند. حضور زنان در پارک ها نیز ممنوع است.

ممنوعیت استفاده زنان از سالن های ورزشی و پارک ها از این هفته اجرایی شد.

محمد عاکف مهاجر، سخنگوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر که از سوی طالبان منصوب شده است، افزود این گروه در 15 ماه گذشته «تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از بستن پارک ها و سالن های ورزشی برای زنان خودداری کند و روزهای جداگانه ای در هفته را برای مردان و زنان تعیین کرده است.» مهاجر ادامه داد: «اما متاسفانه دستورات رعایت نشد و قوانین زیر پا گذاشته شد، و مجبور شدیم پارک ها و سالن های ورزشی را برای زنان ممنوع کنیم.»

او گفت: «در بیشتر موارد، زنان و مردان را با هم در پارک ها دیده ایم و متأسفانه حجاب رعایت نمی شد بنابراین مجبور شدیم تصمیم دیگری بگیریم و فعلاً دستور دادیم تمام پارک ها و سالن های ورزشی برای زنان تعطیل شود.»

مهاجر ادامه داد تیم های طالبان نظارت بر مناطق مختلف را آغاز خواهند کرد تا بررسی کنند آیا زنان هنوز از آنها استفاده می کنند یا خیر.

رکود اقتصادی، میلیون‌ها افغان را به فقر و گرسنگی کشانده است زیرا جریان کمک‌های خارجی به این کشور به شدت کاهش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها