حزب الله: ریس جمهور لبنان باید حامل پرچم دفاع از میهن در برابر تهدیدات صهیونیست‌ها باشد

حزب الله: ریس جمهور لبنان باید حامل پرچم دفاع از میهن در برابر تهدیدات صهیونیست‌ها باشد
جمعه 20 آبان 1401 - 19:20

رییس شورای امور دینی حزب الله لبنان گفت: می بایست درخصوص رییس جمهوری توافق کنیم که پرچم دفاع از میهن در برابر تهدیدات دشمن اسرائیلی و فشارهای آمریکا را به دست گرفته باشد.

العالم - لبنان

شیخ محمد یزبک نماینده مقام معظم رهبری در لبنان و رییس شورای امور دینی حزب الله در خطبه نماز جمعه امروز در بعلبک واقع در شرق لبنان تاکید کرد: می بایست درباره شخصیتی که تحت تاثیر سفارتخانه ها قرار نمی گیرد، به توافق برسیم. یک شخصیت میانه رو و توانمند که تسلیم دیکته های دیگران نمی شود و منتطر جلب رضایت آمریکایی ها نباشد. شخصیتی که مسؤولیت پذیر باشد. کسی که پرچم دفاع از میهن در برابر تهدید های دشمن اسراییلی و فشارهای آمریکایی را به دست می گیرد.

وی افزود: تمام مشکلات ما ناشی از سلطه گری امریکاست. این کشور نمی خواهد لبنان از بحرانهای خود خارج شود مگر آنکه لبنانی ها تسلیم گردند و به عادی سازی با دشمن اسراییلی روی بیاورند تا هرچه بیشتر لبنان را تحت سلطه خود درآورد. آمریکا به وعده هایش وفا نمی کند؛ افغانستان بهترین دلیل بر این مدعاست.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به مساله انتقال برق و گاز به لبنان، گفت: به رغم تمام وعده ها، معاون وزیر خارجه آمریکا می گوید که لبنان حق انتقال برق از اردن و گاز از مصر را ندارد. دولت نیز جرات ندارد تهدیدها و هشدارهای آمریکا را نادیده بگیرد حتی اگر سرتاسر کشور در تاریکی کامل فرو برود. این یک جنایت است. آمریکا درواقع ملت لبنان را تحت محاصره درآورده است. تنها جرم ما این است که کشور را از تروریسمی که ساخته و پرداخته دست آمریکاست، آزاد کردیم؛ اما ما هرگز تسلیم نخواهیم شد هرچقدر که این محاصره طولانی گردد.

پربیننده ترین خبرها