نعیم قاسم: حزب الله آماده مقابله با دشمن اسرائیلی است

نعیم قاسم: حزب الله آماده مقابله با دشمن اسرائیلی است
پنج‌شنبه 19 آبان 1401 - 20:02

معاون دبیر کل حزب الله لبنان هشدار داد که اگر رژیم صهیونیستی در توافق ترسیم مرزهای دریایی، خللی ایجاد کند، حزب الله برای تنبیه و جلوگیری از هر گونه حماقت این رژیم قدرت کافی را دارد.

العالم - لبنان

نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز پنجشنبه به رژیم موقت صهیونیستی نسبت به هر گونه نقض توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان هشدار داد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از نعیم قاسم گزارش داد، «اگر اسرائیل در توافق ترسیم مرزهای دریایی، خللی ایجاد کند، حزب الله برای تنبیه و جلوگیری از هر گونه حماقت [این رژیم] قدرت کافی را دارد».

معاون سید حسن نصرالله ادامه داد: حزب الله آماده مقابله با دشمن اسرائیلی است و قدرت و انسجام ما در لبنان برای مقابله با مشکلات، ضمانتی برای ترسیم مرزهای دریایی است.

وی با بیان اینکه آمریکا، پیشگام اشغالگری در جهان است، خاطر نشان کرد: آمریکا به همه مردم جهان ظلم می‌کند. این اشغالگری برای آمریکا عادی است، ولی آزاد شدن ملتها [از دید آمریکا] مردود است.

نعیم قاسم هشدار داد: هرگز نخواهیم پذیرفت تحت امر آمریکا باشیم و هر کاری که خواست انجام دهد. آینده بیش از پیش ثابت خواهد کرد که آمریکا نخواهد توانست طرحهای خود را در منطقه‌ای پیاده کند که مقاومت در آن حضور دارد و ملتهایی هستند که هژمونی آمریکا را نمی‌پذیرند.

وی با بیان اینکه آمریکا به خاطر مبارزه حزب الله با اسرائیل، با این جنبش مقابله می‌کند، تصریح کرد: اسرائیل به دست غرب به وجود آمد تا آلت دست آن باشد و از طریق آن بتواند بر آینده، سرنوشت و امکانات این منطقه مسلط شود».

این مقام حزب الله ادامه داد: زمانی که غرب می‌خواهد بدون هزینه مستقیم، دستاوردی داشته باشد، از چماق اسرائیل استفاده می‌کند. اسرائیل برای تحقق اهداف پلید و مجرمانه‌ای به وجود آمده است که هیچ ارتباطی با انسانیت یا حقوق بشر ندارد.

قاسم با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش است که رژیم صهیونیستی همچنان قدرت داشته باشد، گفت: از نظر ما اسرائیل یک دشمن، غاصب، جنایتکار و اشغالگر است که باید از فلسطین اشغالی خارج شود.

وی در زمینه انتخابات صهیونیستی نیز تأکید کرد: این انتخابات چیزی را تغییر نمی‌دهد. یک مسئله وجود دارد و آن اینکه یک اشغالگر در منطقه ما به اسم رژیم اسرائیل وجود دارد. لذا فرقی دارد که چه کسی نخست وزیر باشد؟

معاون سید حسن نصرالله تهدیدهای بنیامین نتانیاهو را صرفا بمب صوتی دانست که هیچ اثری ندارد، درباره رئیس جمهور آینده لبنان هم گفت: این فرد باید ملی‌گرا باشد و تسلط خارجی بر لبنان را قبول نکند. نباید تحت امر آمریکا باشد.

این در حالی است که لبنان در حال حاضر توافق ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی را امضا کرده است؛ توافقی که با فشار سلاح حزب الله حاصل شد و در نتیجه لبنان می‌تواند از میادین نفتی و گازی خود، برداشت کند. بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که حصول این توافق، پیروزی بزرگی برای حزب الله و لبنان است و موجب خشم محور غربی-عربی به ویژه ریاض شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها