تبعات نتیجه انتخابات میان دوره ای کنگره بر سیاست های مهاجرتی دولت بایدن

تبعات نتیجه انتخابات میان دوره ای کنگره بر سیاست های مهاجرتی دولت بایدن
شنبه 21 آبان 1401 - 11:53

همزمان با اعلام نتایج اولیه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا و برتری نسبی جمهوری‌خواهان، یک مقام ارشد مرزی آمریکا اعلام کرد که وزیر امنیت داخلی این کشور از او خواسته یا از مقام خود استعفا کند و یا منتظر اخراج باشد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، «کریس مگنوس» کمیسر اداره گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا (CBP) به رسانه‌های آمریکایی اعلام کرد که به دنبال افزایش قابل توجه مهاجران از مرز مکزیک «الخاندرو مایورکاس» وزیر امنیت داخلی این کشور به او گفته است از سمت خود استعفا کند و در غیر این صورت اخراج خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این مقام ارشد اداره گمرک آمریکا خاطر نشان کرده است که از سمت خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا تاکنون در این باره اظهار نظری نکرده است.

در این گزارش آمده است: تعداد مهاجران دستگیر شده در مرز آمریکا و مکزیک در دولت بایدن به بالاترین حد خود رسیده و این موضوع به انتقادهای آن دسته از جمهوری خواهان که می‌گویند سیاست‌های بایدن بیش از اندازه ملایم است دامن می‌زند.

به گفته مقام‌های دولت بایدن، هدف واشنگتن ایجاد یک سیستم مهاجرتی منظم‌ و انسانی‌تر بوده است، اما این دولت در این مسیر با چالش‌های عملیاتی و سیاسی روبه‌رو بوده‌اند که منجر به افزایش تعداد مهاجران شده است.

دولت بایدن ساخت دیوار مکزیک به عنوان نماد رویکرد غیر انسانی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را متوقف کرد و با روی کار آمدن بایدن، معضل مهاجرت به یکی از نقاط درگیری‌های اصلی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تبدیل شد.

به گزارش نشریه لس آنجلس تایمز، فشارها بر مگنوس با اعلام نتایج اولیه انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۲۲ درحالی که دموکرات‌ها نتایجی بهتر از تصور به دست‌ آوردند،‌ تشدید شده است.

به گزارش ایرنا، به دنبال برتری نسبی در نتایج آرا برای جمهوری‌خواهان در کنگره، برخی از قانونگذاران جمهوری خواه خواستار استیضاح وزیر امنیت داخلی آمریکا و افزایش نظارت‌ها شده‌اند.

تارنمای ال کومرسیو به تازگی در گزارشی نوشته بود: بر اساس اعلام «اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا» (CBP) افزایش میزان مهاجرت از ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه در ماه سپتامبر (شهریور- مهر)، آمار عبور غیر قانونی از مرز مکزیک- آمریکا را به بالاترین میزان ثبت شده در یکسال مالی (تا ۳۰ سپتامبر/ هشت مهر ماه) رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها