آلمان دم از حقوق بشر می زند اما دستش به خون مردم ایران آلوده است

آلمان دم از حقوق بشر می زند اما دستش به خون مردم ایران آلوده است
يکشنبه 22 آبان 1401 - 19:11

فراکسیون های پارلمانی احزاب ائتلاف حاکم در آلمان با شعار دفاع از حقوق بشر و با فراموش کردن حمایت آلمان از رژیم صدام در کشتار مردم ایران، خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه تهران شدند.

العالم – کشکول

مجلس نمایندگان آلمان درخواست فراکسیون‌های مزبور برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران با شعار دفاع از حقوق بشر را بررسی کرد.

آلمان که این روزها دم از حقوق بشر می زند همان کشوری است که با حمایت همه جانبه از رژیم صدام در هشت سال جنگ تحمیلی، بدترین جنایت علیه بشریت و مردم ایران را مرتکب شد.

مردم شهر سردشت در استان آذربایجان غربی هنوز از پیامدهای حمله شیمیایی رژیم صدام در سال 1987 رنج می برند اما جامعه جهانی هرگز به آن اهمیت نداد و آن جنایت را محکوم نکرد.

بر اساس اسناد عراق، شرکت‌های بین‌ المللی از آمریکا، آلمان غربی، هلند، انگلستان و فرانسه برای تولید سلاح‌های شیمیایی به رژیم صدام کمک می‌ کردند.

207 شرکت اروپایی تسلیحات کشتار جمعی و تجهیزات جنگی را در اختیار صدام قرار دادند؛ دادگاه بین المللی لاهه این جنایت را نسل کشی دانسته است.

در این میان روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که اسناد و مدارک زیادی مبنی بر حمایت آلمان از رژیم صدام در دهه هشتاد قرن گذشته با مواد شیمیایی موجود است.

این حمایت تا سال 1989 عراق را به بزرگترین تولیدکننده گازهای شیمیایی در خاورمیانه تبدیل کرده بود.

آمار منتشره در این اسناد نشان می دهد که تعداد شرکت های آلمانی تامین کننده انواع سلاح های شیمیایی برای رژیم صدام در جنگ با ایران بالغ بر 80 شرکت بوده که نشان دهنده حجم زیاد این حمایت ها است.

مجله اشپیگل چاپ آلمان درباره تامین سلاح های شیمیایی برای رژیم بعث توسط آلمان نوشت: رژیم صدام یک عراقی به نام علی قاضی را دستگیر کرده بود که با وساطت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آلمان از مرگ نجات یافت، پس از بازگشت وی به آلمان با همکاری یک افسر سازمان ضد جاسوسی آلمان غربی، زمینه صادرات تجهیزات یک کارخانه تسلیحات شیمیایی به عراق فراهم شد.

در ادامه این گزارش آمده است: علی قاضی پس از بازگشت به آلمان بلافاصله با کمک یکی از اعضای سازمان ضد جاسوسی آلمان یک شرکت صادرات و واردات در هامبورگ تأسیس و اقدام به خرید تجهیزات یک کارخانه بزرگ تسلیحات شیمیایی از یک شرکت مشهور آلمانی کرد و این کارخانه توانست یک میلیون و 760 هزار تن مواد شیمیایی را به گازهای مرگبار خردل و تابون تبدیل کند.

حال این سوال مطرح می شود که آلمان که از حقوق بشر دم می زند، برای مردم ایران اشک تمساح می ریزد و از آشوبگران حمایت می کند آیا حمایتش از صدام و جنایاتش علیه مردم ایران را فراموش کرده است؟!

وجدان آلمان کجا بود وقتی صدام مردم ایران را بمباران می کرد؟

معیار آلمان درباره حقوق بشر چیست؟ آلمان در زمان قتل جرج فلوید در آمریکا و جمال خاشقجی در سفارت سعودی در ترکیه کجا بود؟!

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها