ترامپ برای فرار از اتهام شکست جمهوریخواهان دست به فرافکنی زد

ترامپ برای فرار از اتهام شکست جمهوریخواهان دست به فرافکنی زد
دوشنبه 23 آبان 1401 - 12:39

دونالد ترامپ برای فرار از فشار انتقادها به دلیل شکست جمهوری‌خواهان در انتخابات سنا با حمله به ارشدترین مقام حزب جمهریخواه و همسر وی، دست به فرافکنی زد.

العالم - آمریکا

تارنمای خبری واشنگتن تایمز با پرداختن به این مطلب نوشت: بسیاری از جمهوریخواهان و دیگر محافظه کاران اکنون انگشت اتهام شکست در انتخابات سنا، به سوی ترامپ نشانه رفته‌اند چرا که وی از نامزدهای ضعیف و ناکارآمد از حزب جمهوریخواه حمایت کرد.

اکنون ترامپ تقصیر این شکست را (با هدف فرافکنی) متوجه میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوریخواهان در مجلس سنا می‌داند.

ترامپ با توجه به اینکه دموکراتها با برتری بسیار اندک در مجلس سنای آینده، همچنان قدرت را در اختیار خواهند داشت، خشم خود را متوجه این سناتور کهنسال جمهوریخواه ایالت کنتاکی (میچ مک کانل) کرد و گفت که اکه این فرد باید پول بیشتری برای پیروزی در این کارزار انتخاباتی و از نامزدهایی که وی آنها را مورد حمایت خود قرار داده بود، خرج می کرد.

ترامپ در شکبه اجتماعی خود موسوم به «حقایق اجتماع» (Truth Social) با حمله به رهبر اقلیت جمهوریخواهان سنا نوشت: این شکست نتیجه اشتباه میچ مک کانل بود.

ترامپ پا را فراتر نهاده و به همسر میچ مک کانل نیز حمله برده و وی را در شکست خوردن جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای مورد سرزنش قرار داد.

میچ مک کانل و ایلین چاو

ترامپ در بخش دیگری از فرافکنی های خود دراین شبکه اجتماعی نوشت: میچ مک کانل انتخابات میان دوره ای را خراب کرد.

دموکرات ها توانسته اند ۵۰ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا را بدست آورند این درحالی است که حزب جمهوریخواه ۴۹ کرسی بدست آورده و نتیجه کرسی سنا مربوط به ایالت جرجیا نیز به دور بعد کشانده شد.

تاکنون جمهوریخواهان ۲۱۷ کرسی و دموکرات ها نیز ۲۰۵ کرسی از از مجلس نمایندگان را بدست آورده اند، برای کسب اکثریت در مجلس نمایندگان حداقل نیاز به کنترل ۲۱۸ کرسی از ۴۳۵ کرسی حاضر در این مجلس است.

پربیننده ترین خبرها