ادعای دستیار ارشد: ترامپ سه شنبه نامزدی ریاست جمهوری 2024 را اعلام می‌کند

ادعای دستیار ارشد: ترامپ سه شنبه نامزدی ریاست جمهوری 2024 را اعلام می‌کند
شنبه 21 آبان 1401 - 08:27

به نظر می‌رسد عدم پیروزی چشمگیر جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای، در تصمیم ترامپ برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی سال 2024 بی‌تأثیر بوده است.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیسون میلر، مشاور قدیمی دونالد ترامپ گفت: رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در هفته جاری با اعلام رسمی نامزدی خود برای حضور در کاخ سفید در سال 2024، بار دیگر برای تصاحب ریاست جمهوری ایالات متحده اقدام خواهد کرد.
رئیس‌جمهور جنجالی و پیشین که در زمان برگزاری انتخابات آتی 78 ساله خواهد شد، در حین کارزار انتخاباتی برای نامزدهای جمهوری‌خواه پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای هفته گذشته، به یک نامزدی دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرده و گفته بود که روز سه‌شنبه موضوع بسیار مهمی را اعلام خواهد کرد.
میلر در پادکست «اتاق جنگ» به استیو بنن، دستیار پیشین ترامپ گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ روز سه‌شنبه اعلام می‌کند که برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود.»
او افزود: «این یک اعلام بسیار حرفه ای و بسیار رسمی خواهد بود.»
میلر ادامه داد ترامپ به او گفته است: «نیازی نیست که پرسشی وجود داشته باشد، من حتماً نامزد هستم.»
نامزدی ترامپ، سومین تلاش او برای ریاست جمهوری، با احتساب شکست او در برابر جو بایدن در سال 2020، را رقم خواهد زد. او پس از آن شکست، ادعاهای بی اساس تقلب، از جمله مواردی که به شورش بی سابقه در ساختمان کنگره آمریکا در واشینگتن منجر شد، را مطرح کرد.
اعلام بزرگ ترامپ در فلوریدا پس از یک رقابت ناامیدکننده برای چندین نامزد مورد حمایت او در انتخابات میان دوره ای صورت می گیرد.
برخی از افراد مورد پشتیبانی او حتی کرسی های جمهوری خواهان را به دموکرات ها واگذار کردند.
برای نمونه، در پنسیلوانیا، دموکرات‌ها با حمله مداوم به دکتر مشهور مورد تایید ترامپ، مهمت اوز، که پیش از این هرگز منصب دولتی نداشت و بیشتر در نیوجرسی زندگی می‌کرد، کرسی بسیار ارزشمندی را در سنای ایالات متحده به دست آوردند.
ترامپ امیدوار بود که بر «موج قرمز» جمهوری‌خواهان سوار شود تا او را برای یک دوره ریاست‌جمهوری دیگر آماده کند. با این حال، حزب جمهوری‌خواه به پیروزی بسیار کوچکتری نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد دست یافت.
به نظر می رسد جمهوری خواهان با احتساب 211 کرسی که تا کنون کسب کرده اند، اکثریت شکننده‌ای را در مجلس نمایندگان با 435 کرسی به دست آورند. با این حال، کنترل سنا احتمالاً به برگزاری دور دوم انتخابات در اوایل دسامبر در ایالت جنوب شرقی جورجیا موکول خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها