ماکرون: هم‌اکنون فضایی برای پیشرفت در توافق هسته‌ای ایران نمی‌بینم/ ادامه حمایت از اغتشاشات ضد ایرانی/ اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

ماکرون: هم‌اکنون فضایی برای پیشرفت در توافق هسته‌ای ایران نمی‌بینم/ ادامه حمایت از اغتشاشات ضد ایرانی/ اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
دوشنبه 23 آبان 1401 - 12:12

رئیس‌جمهور فرانسه ضمن ادامه حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران ، درباره آینده توافق هسته‌ای نیز اظهارنظر کرد.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت: معتقد نیست هیچ پیشنهاد جدیدی بتواند به احیای توافق هسته‌ای با ایران در آینده نزدیک کمک کند و مدعی شد احتمالاً برای رسیدگی به این موضوع به «چارچوب جدیدی» نیاز است.
ماکرون در پاسخ به پرسشی در رادیو فرانسه که آیا معتقد است مذاکرات با هدف تجدید توافق بین تهران و قدرت‌های جهانی می‌تواند پس از شکست‌های قابل توجه در ماه‌های اخیر احیا شود، گفت: «من همچنان بسیار محتاط خواهم بود.»
وی افزود: «فکر نمی‌کنم در حال حاضر پیشنهادهای جدیدی [برای حفظ توافق هسته‌ای] ارائه شود.»
ماکرون با اشاره به اغتشاشات اخیر مدعی شد وضعیت سیاسی کنونی در ایران، جایی که به گفته او اعتراضات علیه دولت آغاز شده است، وضعیت را «بسیار» تغییر داده و احتمال دستیابی به توافق با این کشور را «شکننده» کرده است.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که در روزهای اخیر کمر همت به حمایت از اغتشاش و آشوب در ایران بسته، در اظهارنظری مشابه مدعی شده که «فرزندان انقلاب ایران، در حال انجام انقلاب خود هستند».

ماکرون پیش‌تر در سخنرانی خود در نشست «مجمع صلح پاریس» اغتشاشات اخیر در ایران را «انقلاب» خوانده و در اشاره به دیدارش با مسیح علی‌نژاد گفته بود: بر احترام و ستایش خود برای انقلابی که رهبری می‌کنند، تأکید می‌کنم.

این در حالی است که ایران هفت شهروند فرانسوی را در بحبوحه وخامت روابط دو کشور و دخالت این کشور در امور داخلی تهران، به اتهام کمک به تشدید اغتشاشات دستگیر کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد تحریم‌های هدفمندتر اتحادیه اروپا علیه مقامات ایرانی اعمال خواهد شد و درها را به روی نگرشی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی قرار می‌دهد، باز گذاشت.
مکرون گفت: ما گروهی از چند کشور را تشکیل می‌دهیم که به دنبال تحریم های هدفمند به ویژه بر ضد سپاه پاسداران و افراد دولتی هستیم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا از تعیین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی حمایت می کند یا خیر، گفت با تغییر اوضاع، این موضوع باید بررسی شود.

پربیننده ترین خبرها