ادامه روزهای سیاه دولت مکرون؛

کشاورزان فرانسوی هم به اعتراضات پیوستند

پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 10:51

کشاورزان در اعتراض به شرایط بد اقتصادی میادین شهرهای بزرگ را با فضولات حیوانی مسدود می کنند.

العالم - اروپا

نارضایتی‌ها از شرایط اقتصادی در فرانسه در حال افزایش بوده و اعتصاب‌ها و اعتراض‌ها گسترش یافته است.

هزینه های زندگی در فرانسه طی مدت اخیر به شدت افزایش یافت، اما دستمزدها افزایش نیافت. بودجه بسیاری از فرانسوی ها روز به روز کم تر می شود و نارضایتی ها از شرایط موجود بیشتر می شود.

معلمان، مربیان، کارمندان شهرداری و رانندگان حمل و نقل عمومی روز سه شنبه اعتصاب کردند زیرا خواهان افزایش دستمزدها برای جبران تورم هستند.

پس از تصمیم دولت مبنی بر الزام اعتصاب کنندگان در پالایشگاه ها به کار، اتحادیه های مختلف خواستار اعتصاب عمومی شده‌اند. آنها ممنوعیت حق اعتصاب را توهین آمیز می دانند.

دولت فرانسه برای مدت طولانی برای دخالت در این اعتصاب ها تردید داشت. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه یک هفته پیش گفته بود که که وظیفه رئیس جمهور رسیدگی به درگیری بین کارفرمایان و کارمندان نیست.

علت گسترش اعتصاب ها دخالت دولت در اعتصاب های جاری در پالایشگاه های نفت است. دولت کارکنان را مجبور به کار کرده است زیرا هنوز بسیاری از پمپ بنزین ها فاقد بنزین یا گازوئیل هستند.

به این ترتیب با افزایش تنش ها در دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، اعتصاب ها در حال حاضر به بخش های دیگر انرژی، از جمله اپراتور نیروگاه هسته ای EDF سرایت کرده است. به همین دلیل است که کار تعمیر و نگهداری که برای تامین برق اروپا حیاتی است در آنجا به تعویق افتاده است.

دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برخی از کارگران اعتصاب‌کننده را مجبور کرد این هفته به سر کار بازگردند و انبارهای سوخت را باز کنند، اقدامی که خشم اتحادیه‌ها را برانگیخت، اما دادگاه‌ها آن را تأیید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها