ادعای تل‌آویو: عملیات 72 ساعته ارتش اشغالگر در خاک سوریه

ادعای تل‌آویو: عملیات 72 ساعته ارتش اشغالگر در خاک سوریه
دوشنبه 23 آبان 1401 - 16:46

رژیم صهیونیستی با انتشار گزارشی، مدعی شد که ارتش این رژیم به مدت 72 ساعت داخل خاک سوریه در آن سوی حصار مرزی در جولان اشغالی عملیات انجام داده اند.

العالم - فلسطین اشغالی

شبکه کان تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد که نیروهای ارتش این رژیم با بیش از ۲۵ تانک، خودروی زرهی و نظامی، ۷۲ ساعت به داخل خاک سوریه در آن سوی حصار مرزی در جولان اشغالی نفوذ کرده اند.

بر اساس این گزارش که یکشنبه شب (۱۳ نوامبر) از این شبکه تلویزیونی پخش شد، هدف نیروهای اشغالگر از این ماموریت، «باز کردن جاده‌ها در منطقه تحت کنترل اسرائیل در خاک سوریه و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص طرف‌هایی بوده است که قصد داشتند ارتش اسرائیل را در این منطقه هدف قرار دهند».

این شبکه تلویزیونی در ادامه بدون اشاره به زمان انجام عملیات نظامی یاد دشه در جولان ادعا کرد که نیروهای زمینی رژیم صهیونیستی چند روز پیش به همراه ۲۵ تانک، خودروی زرهی و بولدوزر نظامی در این عملیات نفوذ ۷۲ ساله متوالی، شرکت داشته اند.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، یک افسر ارتش رژیم صهیونیستی در این گزارش ادعا کرد که هدف اصلی این نفوذ، «اثبات حضور» نیروهای اسرائیل در منطقه و «نشان دادن قدرت خود با استفاده از همه تجهیزات از جمله قدرت تانک‌ها، خودروهای زرهی، نفربرها و سایر خودروهای نظامی» بوده است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مسافتی حدود 2 کیلومتری از عمق خاک سوریه را در امتداد حصار امنیتی جداکننده در جولان اشغالی، تحت کنترل دارد و نبود نیرو در این منطقه اجازه نزدیک شدنِ چه چوپانان و چه خرابکاران را به منطقه می‌دهد».

ارتش رژیم صهیونیستی از طریق این گزارش همچنین از آغاز یک رزمایش نظامی از یکشنبه شب تا پنجشنبه آینده در جولان اشغالی سوریه خبر داد و اعلام کرد که در چارچوب تدارک این رزمایش، صدای انفجارهایی از این منطقه به گوش خواهد رسید.

فارس

پربیننده ترین خبرها