نفوذ ترکیه به عمق 185 کیلومتری خاک عراق

نفوذ ترکیه به عمق 185 کیلومتری خاک عراق
دوشنبه 23 آبان 1401 - 17:24

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از نفوذ نظامیان آنکارا به عمق 185 کیلومتری خاک این کشور به بهانه مقابله با پ.ک.ک خبر داد.

العالم - ترکیه

«وعد قدو» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز از تداوم نفوذ نیروهای ترکیه به خاک عراق حبر داد و گفت که مسافت این نفوذ به بیش از ۱۸۵ کیلومتر می‌رسد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: ترکیه بیش از ۳۵ اردوگاه نظامی داخل عراق دارد و به بهانه تعقیب عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، بدون اجازه دولت عراق در خاک این کشور حضور دارد.

القدو تصریح کرد: «ترکیه حملات خود را بر سنجار متمرکز می‌کند، زیرا آن را منطقه ناهمواری می‌داند که عناصر مخالف آنکارا در آن فعالیت دارند و به همین بهانه نیروهای ترکیه مناطق مختلف آن را بمباران می‌کنند».

وی افزود که ترکیه به صورت مستمر، مناطق مختلف داخل مرزهای عراق و به طور مشخص دو استان دهوک و اربیل را بمباران می‌کند و نیروهای ترکیه به بهانه تعقیب عناصر پ.ک.ک، تاکنون به عمق ۱۸۵ کیلومتری ترکیه نفوذ کرده‌اند.

این در حالی است که بغداد به نیروهای ترکیه‌ اجازه نفوذ به خاک عراق در مسافت مشخصی برای تعقیب نیروهای پ.ک.ک را داده اما ترکیه به این مسافت بسنده نکرده است.

این نماینده عراقی توضیح داد که ترکیه اراضی عراقی را اشغال کرده hsj و بیش از ۳۵ اردوگاه نظامی و ۱۳۰ نقطه نظامی در منطقه کردستان عراق دارد. نیروهای ترکیه بدون اجازه دولت و پارلمان عراق در خاک این کشور حضور دارند و به بهانه مقابله با پ.ک.ک شهروندان بی‌گناه عراقی را قربانی می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها