اتحادیه اروپا 29 فرد و 3 نهاد ایرانی را تحریم کرد

اتحادیه اروپا 29 فرد و 3 نهاد ایرانی را تحریم کرد
دوشنبه 23 آبان 1401 - 18:28

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی علیه ۲۹ شخصیت و ۳ سازمان ایرانی به بهانه مسائل حقوق بشری و مرتبط با آنچه به‌کارگیری خشونت علیه معترضان در ایران نامیده است، وضع کرد.

العالم ـ ایران

تارنمای اتحادیه اروپا امروز نوشت که دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. به نوشته این تارنما، اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

اتحادیه اروپا این اشخاص را سران استانی نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانسته است از جمله امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا، احمد وحیدی وزیر کشور و همچنین شبکه پرس‌تی‌وی که با طرح ادعاهای حقوق بشری تحریم شده اند.

به این ترتیب فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، به ۱۲۶ شخصیت و ۱۱ نهاد رسیده است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تکرار اظهارات مداخله‌جویانه در امور ایران ادعا کرد: ما امروز تحریم های بیشتری علیه کسانی که مسئول سرکوب معترضان ایرانی هستند، اعمال می کنیم.

هم زمان وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از تحریم عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات ایران، سردار وحید مجید و شماری از شخصیت‌های نیروی انتظامی و سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها