سفیر آلمان در تهران باز هم به وزارت خارجه احضار شد

سفیر آلمان در تهران باز هم به وزارت خارجه احضار شد
دوشنبه 23 آبان 1401 - 20:13

سفیر آلمان در تهران برای دومین بار ظرف دو هفته اخیر به وزارت امور خارجه احضار و یادداشت اعتراض رسمی ⁧‫ایران‬⁩ به وی‬⁩ تحویل داده شد.

العالم - ایران

در پی اظهارات مداخله جویانه و غیر مسئولانه صدراعظم آلمان در قبال جمهوری اسلامی ایران، «هانس ادو موتسل» سفیر جمهوری فدرال آلمان امروز (دوشنبه) ۲۳ آبان ماه به وزارت امور خارجه احضار شد.

این دومین بار ظرف روزهای اخیر است که سفیر آلمان به وزارت خارجه احضار می‌شود. وی پیشتر هم در پی مواضع مداخله جویانه وزیر خارجه آلمان و دیگر مقامات این کشور درباره اغتشاشات اخیر در ایران، هشتم آبان ماه توسط علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه به وزارت امور خارجه احضار شده بود.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در ملاقات امروز با سفیر آلمان ضمن محکوم کردن اظهارات غیرمسئولانه مقامات آلمانی، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران را به رویکردهای مخرب آلمان در قبال تحولات داخلی ایران به سفیر این کشور ابلاغ کرد.

مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه در این دیدار مسئولیت پیامدهای ناشی از تداوم اینگونه اظهارات و اقدامات غیرسازنده بر آینده روابط دو کشور را متوجه طرف آلمانی دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر عزت و اقتدار و بر اساس منافع و مصالح ملی، مواضع و اقدامات طرف‌های مقابل را رصد و پاسخ متناسب خواهد داد.

سفیر آلمان هم گفت که در اولین فرصت پیام جمهوری اسلامی ایران را به دولت متبوعش منتقل خواهد کرد.

در این دیدار یادداشت اعتراض رسمی ⁧‫جمهوری اسلامی ایران‬⁩ نیز به سفیر ⁧‫آلمان‬⁩ تحویل داده شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها