دیدار سفیر روسیه با مقامات کاخ سفید درباره روس‌های زندانی

دیدار سفیر روسیه با مقامات کاخ سفید درباره روس‌های زندانی
سه شنبه 24 آبان 1401 - 08:54

سفیر مسکو در واشنگتن گفت روسیه به دنبال آزادی هر چه بیشتر شهروندان خود در مبادله با زندانیان ایالات متحده آمریکا است.

العالم- اروپا

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه به نقل از سفارت روسیه اعلام کرد آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده روز سه‌شنبه با مقامات کاخ سفید دیدار خواهد کرد تا درباره رفتار با روس‌هایی که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند، گفتگو کند.
آنتونوف در برنامه پیام رسان تلگرام در این خصوص گفت: به نظر من، مقامات آمریکایی می توانند کارهای بیشتری انجام دهند، دست‌کم به افرادی که در چنین شرایط سختی قرار می گیرند، از نظر غذا و از نظر مراقبت های پزشکی، کمک کنند.
روز دوشنبه، ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده، با سرگئی ناریشکین، رئیس سرویس اطلاعات خارجی SVR روسیه، ملاقات کرد تا از جمله درباره موضوع زندانیان آمریکایی در روسیه با او گفتگو کند.
سفارت روسیه اعلام کرد آنتونوف در نشست خود در کاخ سفید «موضوع بهبود شرایط روس‌های بازداشت‌شده در زندان‌های آمریکا» را مطرح خواهد کرد.
این سفارت همچنین گفت که آنتونوف از رومن سلزنف، پسر والری سلزنف، قانونگذار روسی که در سال 2017 به اتهام نقش داشتن در یک حمله سایبری به 27 سال زندان محکوم شده بود، دیدار کرد.
آنتونوف شرایط زندان سلزنف در کارولینای شمالی را "غیرقابل قبول" خواند و گفت سفارت خواستار انتقال سلزنف با مراقبت بهتر به یک ندامتگاه خواهد شد.
آنتونوف افزود: «بیماری رومن (سلزنف) در زندان بدتر شده است.»
روزنامه روسی ایزوستیا در ماه اوت به نقل از وکیل سلزنف نوشته بود که سلزنف یک «گزینه ایده آل» برای تبادل زندانیان احتمالی بین مسکو و واشینگتن خواهد بود و در مورد او مذاکراتی میان دو کشور انجام شده است.
واشینگتن پیشنهاد داده است ویکتور بوت، دلال اسلحه روسی که حکم 25 سال زندان را در ایالات متحده سپری می کند، با بریتنی گرینر - ستاره بسکتبال آمریکایی - که در ماه اوت به اتهام حمل و قاچاق مواد مخدر به 9 سال زندان محکوم شده بود، مبادله شود.
مسکو نیز گفته است برای مبادله زندانیان آمادگی دارد اما تاکنون هیچ تصمیم رسمی در این مورد اتخاذ نشده است.
بیل ریچاردسون، سفیر پیشین ایالات متحده در سازمان ملل که در ماه سپتامبر به مسکو سفر کرد، در این خصوص گفت به نظر او تبادل زندانیان شامل دو روس در ازای دو آمریکایی می شود. البته او از گزینه‌های روس نام نبرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها