اردوگاه های الخوخه ... از کور سوی امید تا جایی برای هتک حرمت

سه شنبه 24 آبان 1401 - 14:00

قرار بود "کورسوی امیدی" برای پناه دادن به آوارگانی باشد که خانه و زندگی شان را در جنگ بیهوده ائتلاف متجاوز از دست داده اند، اما ناگهان تبدیل به رسوایی بزرگی برای سازمان های امدادرسانی - که تحت پوشش کمک های بشردوستانه فعالیت می کردند – و شبه نظامیان وابسته به امارات در ساحل غربی شد که آبرو و حیثیت زنان پناهجو را به بازی گرفتند.

العالم - کشکول

آری صحبت از اردوگاه های الخوخه است. این اردوگاه ها توسط هلال احمر امارات در جنوب استان الحدیده دایر شده اند و امروز تبدیل به محلی برای سوء‌استفاده مزدوران متجاوز از زنان شده است.

اما یکی از زنان پناهجو بالاخره سکوت را شکست و در ویدیویی که در سطحی گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود پرده از این حقیقت تلخ برداشت و ماجرای سوء استفاده مسئولان بخش اجرایی و کارکنان این سازمان ها و مزدوران اماراتی از زنان را رسوا کرد.

وی گفت: ارائه خدمات در این سازمان ها بستگی به شرایط خاص زنان و نیازمندی های آنها و چیزهای مخصوص مسائل شبانه دارد ... آنها مخصوصا کسانی که نزدیکان و خانواده خود را در جنگ از دست داده اند، در معرض سوء استفاده کارکنان این سازمان ها و مزدوران اماراتی هستند.

از این گذشته ماجرای ربودن دختران جوان این روزها به طور وحشتناکی در شهر مأرب گسترش یافته است.

هنوز هم ماجرای ربوده شدن دختر پناه جوی الجوف به رغم بازگشت قربانی به اردوگاه آوارگان و فرار او با برادرش و بازگشت به خانه اش در الحزم، دهان به دهان می چرخد.

این در حالی است که نیروهای ائتلاف متجاوز و شبه نظامیان الاصلاح در شهر مأرب سکوت پیشه کرده اند.

حمد الشبوانی، یکی از شیوخ قبایل عبیده در استان مأرب در سلسله یادداشت های فیس بوکی خود، کاری را که فرمانده "نیروهای ویژه" در استان مأرب معروف به ابو محمد شعلان انجام داده است یعنی ربودن زنان از اردوگاه های آوارگان الحزم به بهانه بازجویی از آنها در اتاق های اختصاصی را کاری شرم آور دانسته است و از آوارگانی که در صفوف نیروهای ائتلاف در جبهه های مختلف می جنگند خواسته است هر چه سریعتر برای دفاع از ناموس و شرف خود به این اردوگاه ها برگردند.

البته ماجراهای دیگری هم هست که به خاطر مخفی کاری شدید خانواده ها هنوز برملا نشده اند. برخی خانواده ها از بیم رسوایی ترجیح می دهند سکوت کنند.

از این گذشته چنبره سرکرده های ائتلاف متجاوز بر شهر و اهالی آن، و عدم محاکمه مجرمانی که در مأرب دست به چنین جنایاتی می زنند مزید بر علت شده است.

پربیننده ترین خبرها