نتایج نظر سنجی جدید؛ مخالفت آمریکایی‌ها با حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

نتایج نظر سنجی جدید؛ مخالفت آمریکایی‌ها با حضور ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 12:27

نتایج نظرسنجی جدید همزمان با ناکامی جمهوریخواهان در کسب آرای مورد انتظار و شکست «موج قرمز»،  نشان می دهد که ۶۵ درصد از رای دهندگان آمریکایی، اکنون مخالف شرکت دوباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ هستند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش تارنمای هیل، نتایج نظرسنجی نشریه پولیتیکو و شرکت مورنینگ کانسالت، نشان داد که ۵۳ درصد رای دهندگان واجد شرایط در آمریکا بر این باورند که ترامپ قطعا نباید در این انتخابات شرکت کنند و ۱۲ درصد می گویند او احتمالا نباید در انتخابات رقابت کند.

در نظرسنجی که روز سه شنبه نتایج آن منتشر شد، تنها کمتر از ۲۰ درصد رای دهندگان آمریکایی با قطعیت گفته اند که ترامپ باید در انتخابات دو سال آینده شرکت کنند و ۱۲ درصد با احتمال شرکت او در انتخابات را تایید کرده اند.

این نتایج همزمان با اعلام نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در گردهمایی سه‌شنبه شب در اقامتگاه خود در مارالاگو منتشر شده است.

عملکرد حزب جمهوریخواه در برخی رقابت های کلیدی در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا انتقادهایی را از سوی هم حزبی هایش متوجه او کرد.

جمهوریخواهان انتظار داشتند پیروزی بزرگی در مجالس سنا و نمایندگان آمریکا کسب کنند اما آنها در کسب کنترل سنا شکست خوردند و ممکن است با اکثریت نزدیک به دموکرات ها، کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار بگیرند.

ترامپ به دلیل حمایت از نامزدهایی که به او وفادارتر بودند اما رقبای ضعیف تری در انتخابات سراسری بودند، مقصر شناخته شده است.

جمهوریخواهان از ترامپ خواسته بودند اعلام نامزدی خود برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ را به ماه آینده و معلوم شدن نتیجه رقابت بین هارسکل واکر جمهوریخواه و رافائل وارنوک سناتور جمهوریخواه ایالت جورجیا موکول کند. آنها نگران بودند اعلام نامزدی ترامپ، انگیزه هایی را در بین شرکت کنندگان دموکرات ایجاد کند و اکثریت بیشتری را در مجلس نمایندگان در اختیار دموکرات ها قرار دهد.

اکثریت شرکت کنندگان «جمهوریخواه» در نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت گفته اند می خواهند ترامپ در رقابت شرکت کند اما ۳۵ درصد از همین حزب گفته اند که نباید در انتخابات شرکت کند.

این نتایج همچنین نشان داد که از نظر ۵۸ درصد از رای دهندگان واجد شرایط ترامپ محبوبیت ندارد و تنها ۴۰ درصد او را محبوب می دانند.

این نتایج در فاصله زمانی ۱۰ تا ۱۴ نوامبر (۲۳-۱۹) با مشارکت ۱۹۸۳ نفر از رای دهندگان واجد شرایط و با ضریب خطای ۲ درصد انجام شده است.

پربیننده ترین خبرها