حمله پهپادی به نفتکش صهیونیستی نزدیک عمان/ فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا: از حادثه کشتی تجاری آگاهیم

حمله پهپادی به نفتکش صهیونیستی نزدیک عمان/ فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا: از حادثه کشتی تجاری آگاهیم
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 12:41

خبرگزاری آسوشیتد پرس از حمله پهپادی به نفتکش متعلق به میلیاردر صهیونیست در نزدیکی عمان خبر داده است همچنین برخی منابع امنیتی اسرائیلی ایران را پشت ماجرای این حمله می دانند.

العالم ـ آسیا

آن طور که آسوشیتد پرس امروز (چهارشنبه ۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) گزارش داده، نفتکش یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در آب های عمان هدف حمله قرار گرفته است.

این خبر را رسانه صهونیستی اسراییل هیوم نیز به نقل از آسوشیتد پرس منتشر کرده است.

بنابر این گزارش یک مقام مسئول به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته یک نفتکش مرتبط با میلیاردری اسرائیلی توسط یک پهپاد در سواحل عمان مورد اصابت قرار گرفته است.
این مقام نظامی مستقر در خاورمیانه گفته حمله سه شنبه شب در سواحل عمان رخ داده است. این مقام به شرط فاش نشدن نامش سخن گفته زیرا او برای اظهار نظر عمومی درباره این حمله مجوز دریافت نکرده است.
همچنین عملیات تجارت دریایی انگلستان، یک سازمان نظامی انگلیسی در منطقه که کشتی‌ها را زیر نظر دارد، در این خصوص به آسوشیتدپرس گفت: «ما از یک حادثه مطلع هستیم و هم‌اکنون در حال بررسی است.»
این مقام، کشتی مورد حمله را نفتکش پاسیفیک زیرکن با پرچم لیبریا شناسایی کرده است. این نفتکش توسط کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی مستقر در سنگاپور اداره می شود؛ شرکتی که متعلق به ایدان اوفر، میلیاردر اسرائیلی است.
آسوشیتد پرس همچنین اعلام کرده که این شرکت تماس تلفنی این خبرگزاری طی روز چهارشنبه را در خصوص این حادثه پاسخ نداده است.

همچنین تیموتی هاوکینز، فرمانده ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در این باره به رویترز گفته آمریکا از حادثه ای که روز چهارشنبه در سواحل عمان برای یک کشتی تجاری رخ داد آگاه است.

تازه ترین خبرها در خصوص واکنش شرکت مالک نفتکش پاسیفیک زیرکن حاکی از تایید این حمله در آب های عمان است، این شرکت همچنین خاطرنشا کرده که این نفتکش مورد اصابت پرتابه قرار گرفته و این که بخش انتهایی آن بر اثر انفجار آسیب دیده اما به خدمه آن صدمه ای وارد نشده است.

در همین حال منابع خبری به نقل از یک منبع امنیتی در اسرائیل مدعی شده اند ایران پشت ماجرای حمله به این نفتکش است.

پربیننده ترین خبرها